Friday, October 14, 2011

Pencurikkk

Harini aku nak cerita pasal kes kecurian yang berlaku di ofis kota damansara dua hari lepas..memang sangat2 tepat pada masanya aku balik ofis, kejadian tu jadi..kenapa gedik2 nak balik ofis,ni?? tujuan utama >> nak upgrade laptop yang kian slowww.. dapat je hardisk baru, aku terus tuka, format dan biarkan je atas meja..sebelum keluar lunch (dalam pukul 1230), ade seorang indian datang..katanya nak baiki aircond..aku tak berapa nak perasan sebenarnya.. sibuk dan excited dengan hardisk dan RAM baru..

Aku perasan kewujudan the-aircond-man pun lepas diorang tanya aku keluar makan ke tak..of coz, la keluar..tak kan nak bertapa dalam ofis ni..aku ingat lagi, Tan ade pesan time tu..carefull with your belonging..sambil tunjuk2 kat the-aircond-man..aku angguk dan terus capai BB dan purse masuk dalam poket..

Langsung tak teringat laptop yang terpacak kat atas meja..biase,la laptop company.. memang takde rase ape..ahaha..aku, Tan dan Kok Seng keluar bertiga pegi lunch, tinggalkan Bryn bersama the-aircond-man berdua..how sweeett! balik dari lunch, tengok bos kelam kabut.. u donno what happen, ha? memang la aku tatau..aku baru balik, kot..adeyhh..rupanya ade kecurian berlaku..total 4 bijik laptop ilang..laptop aku, Tan, Bryn dan Boss ilang dari pandangan..owh! hardisk n RAM baru kuuu.... waaaaaaaaaaa....

Ape yang berlaku sebenarnye ni???

Bryn cakap, dia disuruh amik quotation kat bawah..pastu dia boleh turun je meninggalkan the-aircond-man bersendirian di ofis..aku tak boleh nak salahkan Bryn..mungkin dia dipukau.. kita tatau,kan? zaman sekarang ni, macam2 cara orang buat untuk merompak.

Dengan bahan bukti iaitu video di cctv, mereka pun ke balai buat report..aku? maleh nak ikut.. ;p harap2 dapat tangkap the-aircond-man..nak dapat balik laptop, memang dalam mimpi ajela..sob3..sangat sedih,wooo..sebab terpaksa pakai laptop yang tersangatlah canggih ini buat keje..ade la acam siput sikit..errr..sabar..sabar..

PS: boss nak laptop baru!!! Vaio kaler pink, pleaseeeeeee... (buat muka comel..erkk!)

With Love,

9 comments:

Aliesha Kirana said...

sabar ajelah. mujur laptop syarikat, kalu laptop sendiri, mau nangis xberlagu. ok bos, nak laptop vaio kaler pink jgk! hehehe

nabilah_2908 said...

guna PC la...susah sikit nak angkut..hehe.. :)

takpe..lappy Boss pun hilang kan..? mana tau...nnti dia gantikan semua dgn yg baru.. :)

ainz said...

AK:
tula....kalau laptop sendiri, mau merajuk setahun..tak nak kuar rumah..ahahaha!

Nabilah:
kami tak bleh pkai PC..keje banyak kat client site..kami memang kene travel setiap hari..sebab tu pakai laptop.. :)

semoga masin mulut kawan2ku..nak gak pinky vaio! huuu..

Qib said...

tsk.. nasib le laptop company... 4 bijik je.. kalau satu bangunann.. tskkkk


wahh.. laptop pink tu idaman qib jgkkk

nazira said...

Sabar je la.. tu la.. susah kan nk percaya kat org luar ni.. kat opis sy sak ke laptop yg hilang.. menda2 yg kita rasa x berharga like cabel fon, earfone pn boleh hilang...hmmm..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

Aida Azryn said...

amboi nak laptop kale pink ye? huhu. :P

ILA HonEyBuNNy said...

lappy pink idaman ila tau..hehe...;)

ciK LyndaWawa said...

ptt pun tak terasa sangat hilang laptop..kompeni punye..heheh

Prince Halilintar said...

wow..vaio tu..baik betul bos klu die belikan..hehe