Friday, October 21, 2011

BMI

Aku: BMI awk berapa?
Kawan1: entah..tak ingat,la..
Aku: meh bagi berat dan tinggi..
Kawan1: tinggi saya 173 berat 70
Aku: waaaaaaaa...tipuuu tinggi awak 173..
Kawan1: betul,la..ukur time ujian fizikal polis aritu..hehe..
Aku: lagi tinggi dari sy..memang tak caye..jap sy kira..
Kawan1: berapa,ain? dah nak dekat obes sy rasa..
Aku: 23.7 wahahahaha...hampir2 overweight.. :p
Kawan1: huhuhu..awak berapa?
Aku: saya 20..
Kawan1: aaaa..kan dah cakap,awak kurusss..
Aku: normal,laaa..mane ade kuruss.. :p

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kawan2: dah makan,ain?
Aku: baru je lepas makan..makan megi je..malas nak turun..
Kawan2: megi je?? makan la banyak sikit..kasi berisi sikit,ain...
Aku: laaaaa...tak cukup berisi ke sy ni?? huhuhu
Kawan2: takk..sebab ain tinggi..
Aku: awak lagi kurus,kot!
Kawan2: ahahaha..takde,la..standard size,la ain...BMI pun cukup2 jee..
Aku: BMI awk berapa?
Kawan2: 22..ain?
Aku: laaaa...yeke..sy ingat BMI awak 18.. :p saya 20..huuu..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Aku: weh..BMI ko berapa?
Hosmet: entah,la...dalam 18/19 camtu..
Aku: waahhh..sikit lagi nak underweight..
Hosmet: tulaa..setiap kali aku balik kampung, mesti mak aku cakap aku dah kurus..pelik aku..
Aku: homesick,ni...tu yang berat badan menurun..tulaaaa...aku ajak balik kampung tak nakkk!
Hosmet: bukan taknakkk..asik kene keje hari sabtu jeee..

Cakap lagi pasal berat badan.. haiyooo...tak abis2 lagi, ye cik ain? huhu..suke je kira BMI (Body Mass Index) orang..memang takde keje..cane nak kira BMI? Rasenya cam ramai je dah tau..takpe..jom kita tengok cane..pastu boleh kira BMI sendiri..kan3? ;)


Rujukan:
Korang boleh kira kat sini : BMI calculator

PS: BMI korang berapa?

With Love,

7 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

lau macam tu....ain kena makan banyak neh...

jap ila baru nak kira...hehe..alahai..dia kata ila underweight...huwawwa

Prince Halilintar said...

hehe..bmi prince 22

ShahzCudin said...

tolong..!! sy nk BMI ideal..!! hihi

ainz said...

Ila:
Awk tu yang kene makan byk...dah underweight! ;p

Prince:
Tahniah! Kamu normal!

Syahz:
Jom join diet! ^_^

PinQib said...

tsk... bmi bmi....

Aida Azryn said...

malas nak kira.. >.<

ciK LyndaWawa said...

BMI saya stabil..hehee