Thursday, October 20, 2011

Diet

Kawan: ain..tak ya la diet..nanti tak comel,la..takde pipi..ahaha..
Aku: biarla sy nak diet..bukan untuk kurus je..untuk kesihatan sekali..
Kawan: awak tu dah la gastrik..nanti tak makan sakit perut pulak..
Aku: bukan tak makan terus,laaa..kurangkan makan je..pastu exercise..
Kawan: nanti kene beli seluar baru..
Aku: huhu..pakai je tali pinggang.. :p

Hosmet: ain..makan nasi meh..
Aku: takpe,la..aku makan roti je..
Hosmet: laaaa..awat makan roti je cek! lauk ade tuu.. tahan pulak perut ko tak makan nasi nanti..
Aku: mula2 memang la tak tahan..lame2 biase la..macam bulan puasa..time buka pun makan sikit,boleh kan?

Aku: errr..lagi saya diet,lagi saya rase nak makan banyak..huuu..
Jeena: u diet? kenapa??
Aku: nak kurus,laaa...
Jeena: u?? nak kurus??? ya ampunnnnnn...kurus cane lagi u nak..nanti jadi kerempeng, baru tauuuu..

Pastu bace pulak entri nabilah : GEMUK ITU CANTIK huhuhu...kenapa cam ramai je tak support aku nak diet,ni? tak salah, kan kalau diet seimbang..kurangkan makan..exercise..itulah yang sepatutnya..kan3? eeeee...tak kira..nak gak! target 5 kg aku harus diteruskan..aku kena kuat semangat..aku boleh..yakin boleh!! jadikan Iwan sumber inspirasi anda...psstt..Iwan (sepupu aku tuuu) dah kurus,taw!!



PS: aku kurus,heh? XD

With Love,

6 comments:

ShahzCudin said...

xslh nk diet..tp kena tgk BMI..klo dlm range ideal xpyh la..klo lebih tu elok la diet..

MR. SYAH said...

jgn obses sgt nk kurus.. rasanya ain dgn ketinggian ain tu dah sesuai.. takut jadi kurus sgt pun bahaya.. lainlh mcm syah mmg kena diet tp slalu xberjaya.. heheh..

nabilah_2908 said...

ok lah Ain saya sokong...asalkan tak bawa masalah lain...teruskan lah... :)

Prince Halilintar said...

puasa la..xyah diet2..insyaaallah akan kurang berat badan tu..

ainz said...

Shahz:
BMI sy around 20 dah..memang la da ideal..tapi tergelincir sikit, jadi obesiti..huhuhu...kene amik langkah berjage2.. ;)

Syah:
Jom2! kita diet sekali..diet seimbang..tak yah tahan lapar sangat..cuma jaga apa yang kita makan je..rajin2 pandang kalori kat bungkusan.. :)

ainz said...

Nabilah:
Thanks! kalau untuk kebaikan, memang tak salah..kan3? kene kurangkan makanan berlemak dan banyakan makan sayur n buah-buahan.. :)

Prince:
Itu trick tersembunyi, prince..huhu..insyaAllah setiap isnin, khamis dan tengah bulan islam.. :) thanks sebab ingatkan..