Monday, September 19, 2011

Percaya

Ya Allah...
Aku yakin..satu hari nanti, akan ada seorang yang benar2 ikhlas menyayangiku bukan kerana paras rupa..yang boleh membimbingku ke jalanMu..yang boleh melindungi aku dari kemaksiatan di dunia Mu ini..

Ya Allah...
Walau siapa pun jodohku, Kau peliharalah dia, ya Allah..Kau lindungilah dia, ya Allah..Kau ringankanlah dia dalam mengerjakan ibadah padaMu.. mengerjakan solat di awal waktu.. berpuasa keranaMu..berzikir memuji kebesaranMu..

Kau lindungilah matanya dari melihat aurat wanita lain..Kau peliharalah hatinya dari bersangka buruk..Kau peliharalah kata-katanya dari bercakap sesuatu yang menyakitkan orang di sekelilingnya..

Ya Allah..
Aku yakin..satu hari nanti, dia akan hadir melamarku..walaupun dia tidaklah sesempurna lelaki lain..cukuplah dia sempurna di mataku.. :)

PS: untuk mendapat pasangan yang baik, kita harus memperbaiki diri kita..akhlak kita dahulu..insyaAllah..

AK: saya tak pernah berhenti berharap..saya percaya dia ade di luar sana.. :)

With Love,

10 comments:

Aida Azryn said...

Sangat betol! sama2lah kita ye. :) ---> untuk mendapat pasangan yang baik, kita harus memperbaiki diri kita..akhlak kita dahulu..insyaAllah..

MR. SYAH said...

betul tu.. perempuan yg baik untuk lelaki yg baik.. amin..

ILA HonEyBuNNy said...

betul tu ain..

jom2 kita mnjadi y terbaik dlu...insyaAllah ada yang terbaik juga untuk kita...

n selalu berdoa kpd Allah...

nabilah_2908 said...

Jodoh itu kan rahsia Allah... :)

eMy ManS said...

doa tu doa jugak..tp kite kene carik dowh~ law tggu mmg xpat~ wuu~

ainz said...

ahahaha! haruslah cari...ko ingat aku dok tunggu je bulan jatuh ke riba...sampai kucin bertanduk pun aku tak kawen la kalo cmtu..tapi kalo orang dah tak nak, tak kan nak pakse2 pulak..kan3.. ;p

nice to meet u anyway.. ;)

Prince Halilintar said...

prince setuju tu..insyaAllah

salam kenal dari prince halilintar

ciK LyndaWawa said...

maybe dia jauh..tp sebenar nya..dia dekat dengan ain kot....=] sabar2..

eMy ManS said...

wat macam aku jek...sepi~~~~ hahahah!

ainz said...

Thanks semua...sayang korang...heee... :)