Sunday, September 18, 2011

Lamaran Lagi??? -Finale-

Tak macam sebelum ni..aku nak tamatkan kisah lamaran ni dengan 3 part je..sebab?? Takde sape pun yang nak amik tau pasal aku.. aih! *bunyi merajuk* dan..aku pun malas dah nak fikir banyak2..*bosan*

Sebenarnya aku dah boleh agak yang dia akan purpose aku menjadi girlfren dia..aku dah siap sedia dengan jawapan yang baik..cuma aku tak sangka dia boleh terfikir sampai nak masuk minang..sepatutnye bila kita dah menolak, semestinya dia akan giv up..kan? tapi lain pulak jadinya... hmmm...pelik je..

Korang pun mesti dah dapat agak jawapannya..aku sememangnya nak menolak dengan cara baik...hurm..ayat..ayat..ayat..aku kene reka ayat..aaaaaa...takde idea..tolong aku,bleh? pleaaaaaseee... ;p

Instinct aku dari dulu dah mengatakan yang aku tak sesuai dengan dia..aku bukan buta tuli nak rijek dia camtu je..aku mintak petunjuk Allah..bertanya kepada rakan2 terdekat.. pendapat family..alhamdulillah..Allah beri petunjuk..hati aku lebih berat dan lebih yakin untuk menolak lamarannya..

Sehingga kini..aku masih belum bagi apa2 jawapan lagi pada dia..aku harap dia boleh terima keputusan aku..dan yang paling penting, aku tak nak sakitkan hati sape2..aku tak nak bagi harapan pada sape2..tu je..doakan aku,ye..

PS: aku ni..terlampau memilih,ke? hmm..

With Love,

12 comments:

sailaaf said...

kira bercinta lepas kawin la kalo terima?heehe...

sailaaf said...

risiko tetap adaa. sbb tak knal dia mcmana. boleh jadi baik, boleh jadi tak. tp cinta selepas kawin orng kata ada berkat nya.cuma atas masing2 la..hehehe

ainz said...

Hmmm...bukan tak nak bercinta lepas kawen..itulah yang diidamkan slame ni..*ok berangan* tapi...ade alasan kukuh nape sy menolak..biarlah sy n Allah je yg tau..

Hmm..takpe...sy percaya..ade pmpn yang lebih baik untuk dia.. :)

ciK LyndaWawa said...

ain masih teringat dengan cinta lama tu, sebab tu susah nak terima org lain dalam hiduo ain...berserah pada Allah ain..

ainz said...

Semestinya tak,wawa..buat ape sy nk tringat dia..dia dah cukup bahagia dgn org lain.. :'(

Aliesha Kirana said...

memilih tak apa sebab ni hal masa depan kita. dengan siapa kita nak habiskan usia kita bersama, kalau org tu kita xboleh nak terima, jgn paksa diri kita.
InsyaAllah akan ada jodoh lain utk ain nanti kalau ain fikir yg dia ni bkn orgnya. hehe.

jgn bhenti berharap aje. ok!

ainz said...

Thanks,sayang.. :)

ILA HonEyBuNNy said...

xsalah kita nak memilih kan ain..

untuk masa depan kita jugak nanti....


semoga ada yg terbaik untuk ain...la doakan...kebahagiaan pasti akan dtg jugak..

nabilah_2908 said...

kalau hati dah berkata tidak....maka tidak la jawapannya...

harus la memilih..sbb ini berkaitan dengan masa depan kita.... :)

ainz said...

Thanks atas pandangan semua..thanks sbb menyokong kuat sy...sy amat hargai.. :) *terharu*

Aliesha Kirana said...

uhuk tiba2 ade nama AK kt bawah skli. hihhi. tp mmg best kata2 ni. yaaa sama2 doakan.. aminn! AK pun menunggu jugak ni. huhuhhh

ainz said...

hehehe...kebetulan time sy nak post tu AK tengah comment kat sini..tu terus masuk name AK.. ;p