Saturday, September 24, 2011

Chemistry -Finale-

Ok..sambung lagi..

Habis je projek instrument, terus tak tahu dia ke mane..kami jarang bertegur sapa.. selalunya, tengok gtalk dia online dan abaikan je..hmmm....sehingga satu malam..dia menegur aku..malam tu aku terlampau letih..begitu juga dia..tapi kami boleh berborak sampai lewat malam..macam2 kami bercerita..tentang hal masing2..baru tersedar yang kami sebenarnye banyak persamaan..

Antara topik perbualan kami yang mencuit hati:

X: awak..time kita buat projek sama2 dulu,kan..ade satu incident yang saya tak boleh lupa..time tu awak pakai selipar je masuk lab dengan jari berbalut..
Aku: awak ingat lagi?? :p
X: saya ada tanya something kat awak..yang tu saya dah lupa..tapi memang kelakar,la.. =)
Aku: aaa! saya ingat! awak tanye kenapa jari saya..then,saya jawab kene pijak dengan gajah..kan? hehehe.. :p
X: betul2! Jahat nye..
Aku: :p
X: awak...kenapa dulu awak tak suka saya?
Aku: errr...

Ahahahaha..sweet tak? *tak terjawab soklan last tu,ye kak??* tak sangka dia boleh ingat lagi..time tu aku geram sebab boyfren aku yang pijak dan tak rse bersalah pun bila kuku aku dicabut..sakit hati dengan boyfren, orang lain jadi mangsa..jahat,kan? banyak lagi topik perbualan kami..so,boleh disimpulkan bahawa...dia memang sangat menyenangkan..

Aku rasa sangat selesa dengannya..dia tetap berkomunikasi dengan baik walaupun dah ingat2 lupa dengan wajahku *mungkin*.. kan itu yang aku mahu...seorang lelaki yang ikhlas berkawan dengan kita bukan kerana paras rupa..huhu..tanggapan aku pada dia dulu semua salah..terasa berdosa je..

Hari ni masuk hari ketiga kami masih berhubung..walaupun dengan hanya perkataan 'goodnite', cukup buat aku tersenyum.. :) tengoklah sejauh mana chemistry ini..setakat seorang kawan baik atau mungkin jugak dia adalah jodohku..hanya Allah swt sahaja yang tahu..

PS: jangan terlalu mudah membuat assumption awal.. :) mungkinkah ada sambungan kisah ini? Wallahualam..

With Love,

8 comments:

nabilah_2908 said...

hehehe.....moga pengakhiran chemistry ni...pengahkiran yg mengembirakan..membahagiakan dari pihak Ain..mahupun kawan2 yang lain..

Amin.....(^_^)

ainz said...

Amin....

thanks, nabilah...saya harap pun begitu jugak..saya lebih bahagia tengok kawan2 saya bahagia..termasuklah sahabat2 blogger... :)

Aida Azryn said...

sila sambung cte lagi ye. :P

ainz said...

Kan dah last chapter tu,sayang...hehehe..insyaAllah kalau ade ape2 update,korang mesti tau..k? ;)

Aliesha Kirana said...

moga ada sambungan! moga perhubungan ni akan menjadi ain! all da best!!!

byk2 doa pada Allah..

ainz said...

Huhu..dia kawan jela AK..sape2 pun bleh jadi jodoh sy,kan?semuanya sy serahkan pada Allah..Allah lebih tau sape yang terbaik untuk sy.. :)

ciK LyndaWawa said...

phewit...jodohla tu...saya rasa ain makin jiwanger to be ni..huhuhu..

ainz said...

yeaaa...sy semakin jiwang..sy sedar tu..huhuhu...