Sunday, July 24, 2011

Berkawan Biar Beribu!

Aku suka bersangka baik..berkawan..buat baik..dan tolong setakat yang aku mampu..tapi..kita hanya manusia biasa..kita tak mampu memuaskan hati semua orang..

Kadang-kadang aku terfikir..ape sebenarnye mereka ni nak..ape sebenarnya salah aku kepada mereka..tolonglah tegur jika aku tersilap..bagitau jika aku menyakitkan..kalau silap, aku boleh minta maaf..kalau ade kekurangan,aku boleh perbaiki..(dengan izin Allah..)

Aku bukan ahli nujum yang boleh tahu apa yang mereka fikirkan..aku bukan tukang tilik yang boleh meramal masa depan..aku insan biasa..aku manusia biasa..aku perlukan teguran..aku perlukan nasihat dan bimbingan untuk terus hidup di Bumi Allah ini..

Bila difikirkan balik..buat apa kita susah2 memikirkan hal remeh ni..ramai lagi yang nak berkawan dengan kita..ramai lagi yang nak bersahabat dengan kita..dan ramai lagi yang sayang kita..

Ini menyebabkan terbit satu lagi prinsip dalam hidup aku:

"Siapa yang mahu berkawan denganku, silakan..pintu hatiku sentiasa terbuka untuk kamu..dan sesiapa yang mahu disebaliknya, aku minta maaf..aku tak sempurna..aku akan pergi dan tidak akan menganggu kamu lagi.."

PS I: Thanks korang..sebab sudi berkawan dengan aku.. ;)

PS II: Pagi-pagi lagi dah emosi..aih!

With love,

7 comments:

Aida Azryn said...

sama2.. hehe. :P

ciK LyndaWawa said...

jgn le emosi....jum saya ada..klu nak share..sila2...=]

ILA HonEyBuNNy said...

thanks ainz sudi kawan dengan ila..hehe.

ila xpk sangat hal kawan2...tapi utamakan hal family...fmly yg akan tolong kita..kawan pun penting jugak..;_)

ainz said...

Aida & Wawa:
Thanks a lot!

Ila:
Semestinya family no1 dalam hidup kita,kan? ;)

ILA HonEyBuNNy said...

ya betul tu ainz....;-)

terpro lak entry kita kan ainz...xpa pandgn amsing2 kan,,tu nasihat imam Ghazali...ila pun xdk ciri2 sahabat gitu..ehhe

nabilah_2908 said...

betul la berkawan biar seribu...patah tumbuh hilang berganti.. :)

Aliesha Kirana said...

kwn gembira sng cari, kwn menangis? ramai yg xsudi.. kalau ada pun, bkn selamanya mereka boleeh ada di sisi... sobs..

tp hargai kwn sebelum mereka berlalu pergi...