Wednesday, June 22, 2011

Segmen Tak Kenal Maka Tak Cinta : Diari Anak Seni

Assalamualaikum...

Aku terpanggil untuk join contest yang dianjurkan oleh Amni baru-baru ni..saja nak menambahkan bilangan pesaing...korang rase tercabar tak? ahaha! takde la..aku saje nak join..kebetulan keje aku yang urgent dah dapat disiapkan harini..kalau tak, memanjang je sibuk..aih!

Aku kenal Amni dan Amir dah lama..sebelum Amir bergelar seorang artis lagi..tapi perkenalan ini cuma di alam maya..masih belum berkesempatan lagi untuk bersua muka..setiap hari aku akan mengikuti perkembangan mereka berdua di blog Amni..baru-baru ni Amir telah membuka official blog beliau sendiri yang diberi nama:


Mereka sangat Truly Madly Deeply with each other..tipu lah kalau cakap mereka tak pernah bergaduh..tapi kebiasaannya akan berakhir dengan something yang sangat sweet..bukti? owh..ok..aku bagi satu bukti..sure korang mesti tersenyum sambil berangan lepas bace entri terbaru beliau ni:


(Click untuk membaca)

Bagi aku Amir Jahari adalah seorang yang kuat semangat dan sangat berdikari.. macam-macam ujian yang beliau tempuhi ketika masih belajar di ASWARA..bermula dari bekerja partime, busking di Bukit Bintang, menjadi guru muzik dan banyak lagi...beliau lakukan semua ni bagi meneruskan kehidupannya sebagai seorang pelajar di bandaraya Kuala Lumpur.. Alhamdulillah..berkat kesabaran dan semangat beliau dalam bidang seni, beliau telah terpilih sebagai Pelajar Akademi Fantasia 9 (AF9)..


Ketika bergelar Pelajar AF9

Selain dari bidang nyanyian, Amir jugak mempunyai bakat yang besar dalam bidang menulis dan mencipta lagu..terlalu banyak lagu telah pun dicipta sebelum beliau bergelar Pelajar AF9 lagi..antara lagu ciptaan beliau adalah Tanpamu dan Masa Lalu:


Masa Lalu


Tanpamu

Rezeki yang Allah swt bagi padanya tidak disia-siakan..beliau terus dan terus berkarya.. InsyaAllah single beliau akan keluar tak lama lagi bertajuk Tanpamu.. (Amni, sila control senyum..jangan sampai ke telinga..hik3..) teringat lagu Jam Putih ciptaan beliau sebelum beliau bergelar artis.. sekarang dah pun bertukar tajuk dan menjadi single pertama beliau..macam tak percaya, kan? tahniah, Amir!



Aku berharap sangat semua lagu beliau akan dihimpunkan dalam sebuah album..haaaa?? bila nak keluar album? owh..tu kena tanya tuan empunya badan sendiri..atau pun korang boleh follow je official blog beliau..di sana beliau menceritakan kisah kehidupan beliau setelah bergelar anak seni..


PS: Korang-korang yang berminat nak join contest ni, sila lihat DISINI.. masih ade masa lagi..Jumaat ni last day..jom join ramai2!

To Amni: Boleh ke macam ni, Amni..macam tak memenuhi criteria contest je..melalut je banyak..huuuu...

Ikhlas dari:

6 comments:

Cik Amni said...

done! Thanks dear.... Terharunya ngan korang ni... Boleh sangat dah ni... Hikss... Nantikan keputusannya minggu depan masa birthday amni.. Hehehe...

MR. SYAH said...

semoga berjaya ain... amir af9 tu yerk.. xprnh dgr dia nyanyi lg..

ainz said...

Amni: heee...my pleasure...

Syah: Thanks,syah..tak rase pun boleh menang..join suke2 je.. :)

Aliesha Kirana said...

gudluck ainz! heehhe.. aah kenal amir dr blog Amni jugak. tehee..

nabilah_2908 said...

good luck Ain..!! :)

Amir pun pernh try uji bakat Mentor...sygnya Noh x pilih dia jadi Protege..huhu.. :)

ainz said...

Thanks AK n Nabilah

Nabilah: sy tau..tapi skip yang tu..kang lagi melalut jadinye..huhu..