Friday, June 24, 2011

Makan..Makan...

Salam...

Pejam celik pejam celik, kita dah pun sampai ke penghujung Rejab..masa berlalu memang begitu pantas..banyak fadhilat berpuasa di bulan Rejab..alhamdulillah bagi mereka yang berjaya menunaikan puasa sunat di bulan ni..bagi yang belum, anda belum ketinggalan lagi..masih ada masa lagi untuk anda beribadah.. :) semoga kita mendapat keberkatan Allah swt..

Aku?? huhu..haruslah aku berpuasa..sebab utama aku berpuasa, aku ingin mengawal nafsu aku..sejak akhir-akhir ni nafsu makan aku semakin menjadi-jadi..hati aku rase nak maaaaakan je..padahal otak cakap kontrol... kontrol... semalam je aku berbuka dengan nasi goreng ayam..sangat banyak! aku ingat aku tak abis..at last abis jugak..hoho..bagus jugak la tak membazir..


Credit to Restoran Kg Medan

Lepas balik dari bowling semalam..lebih kurang pukul 1030 malam..aku mengadu kat Hamkha yang aku lapar..ahaha! terkejut budak tu..tapi aku bersyukur ada seorang sahabat macam Hamkha..dia sanggup pusing ke Dominos Pizza untuk memenuhi selera tekak dan perut aku ni..

Aku beli meal untuk sorang je, 6"pizza pepperoni beef..tak berani nak beli yang 9"..tak pasal-pasal aku makan tanpa henti kang..balik je rumah, apa lagi..aku pun terus menikmati pizza sambil melayan movie..alangkah bahagianyeeee....rasa macam esok tak keje je..huhu...peringatan!! ni bukan lagi macam masa study dulu..ko dah berada di alam pekerjaan ain oii!


Credit to Dominos

Pagi ni pulak..nak dijadikan cerita aku akan menempuh McD dan KFC 24 jam dalam perjalanan aku ke office..mula-mula..lalu di depan McD..sabar ain..sabar...lepas tu lalu kat depan KFC pulak..memang dah tak tahan sabar..aku pegi rembat Twister Combo dan makan dengan penuh nikmat sesampainya aku di office..tengah kunyah-kunyah...terasa something missing...arghh! takde sayur! KFC, I nak request sayur untuk Twister ni, boleh?? dah terlambat..bedal jela.. ;p


Credit to KFC

Ya Allah...ain....tolong la...tolong kontrol makan tu sikit boleh tak? kan tak elok makan tengah-tengah malam..lagi-lagi kalo fastfood..

PS: Bila datang rasa nak makan, makan banyak-banyak..bila tak selera tu..sampai seminggu tak makan nasi..hurm..

Lapar lagi..erk!

8 comments:

sailaaf said...

lazat nya nasik goreng ayam tu,semua lazat...haaaaha..bila nak raya ni?

ILA HonEyBuNNy said...

almakkk...

napa nasi tu ada ikan bilis...febrat ila tu..huwawwa...

seminggu xmakan nasi??ila lak xleh sehari xjumpa nasi...heheh

ainz said...

sukasuki:
wahaha! bdk ni pk nak raye...nak makan banyak2 la tu.. ;p

ila:
nasi tu makann ruji kita..tak kan kenyang perut kalau tak makan nasi..takde slera tu lain cerita..heee... ;p

nabilah_2908 said...

semntra ada selera makan ni..makan la Ain... jgn sekat2... :)

MR. SYAH said...

dulu syah suka makan tapi sejak akhir2 ni kurang sket terutama nak makan nasi..

ainz said...

nabilah:
tak boleh dilayan sangat..kang jadi melampau2..huuu

syah:
alhamdulillah..perubahan yang baik..makan ikut keperluan bukan nafsu.. ;)

sailaaf said...

hahaha..ne ada..kita tanya dia la..da puasa2 tu,bila yang nak raya?hehehe...kfc tu yg baru kan..tgk kat tb..sedap x?

ainz said...

:p takde raye..syawal nnt baru raye..hehe..sedap..tapi 1 je yang xbest..takde lettuce..rase muak bile dah dekat nak abis..