Saturday, November 27, 2010

Pahit Manis pada Member's Day

Semalam...hari yang paling getir yang ain terpaksa tempuhi..dengan customer yang ramai..masalah barcode dan macam2 lagi..sampaikan ade satu kes yang buat ain nangis..ain btul2 dah tak tahan..antara kesengalan customer semalam:

1. Customer cakap ain sombong..padahal ain tak perasan pun bila dia cakap dengan ain..kebetulan time tu ain tengah serve customer lain..

2. Customer marah ain pasal wrapping..cakap ain wrap tak cantik,la..(Dalam hati : hadiah ko besar..kalau seketul,tak pe gak..pastu aku buat sorang..pastu ko nak cepatlah..nak kejar mase la..aku balut ikut dan jela..amik!nak sangat buat aku pressure..banyak cekadak pulak tu..banyak lagi customer lain,maaa aku nak layan!) huhu..

3. Dalam masa yang sama price tag pulak problem..nasib baik time tu en am datang..dia yang tolong ain setelkan masalah price tag..jasamu akan ain kenang sampai bila-bila..

Tapi sombong, wrapping dan price tag bukan isu utama yang buatkan ain nangis..ain tak kan nangis disebabkan bende yang remeh macam tu..ade kisah di sebalik tu..biarlah..ain dah pun maafkan dia dan dah nampak pun perubahan dia semalam..semoga kes2 yang berlaku semalam menjadi pedoman buat dia dan semoga perubahan dia akan berterusan..amin..

Tutup kisah sedih..nak cerita kenapa semalam parkson ramai orang berduyun-duyun datang sampai ain tak cukup kaki tangan buat keje..huuu..sampai ain paging pukul 9 malam dengan greeting 'Good Morning'..ahahaha...memang ain tak sedar..en am call gelak-gelakan ain..huhuhu..dah kelam kabut sangat, tu la jadinye..

Semalam sebenarnya adalah Member's Day untuk pemegang kad Bonuslink..setiap pembelian semalam, point yang dikira adalah 5x ganda dari hari biasa..katakanlah kalau beli barang RM10..hari biasa dapat 5point je..tapi semalam, customer akan dapat 25point! Percaya lah..tu baru RM10..kalau ratus2? kalau ribu2? kira jela..hee..

Kepada customer2 yang terlibat semalam..ain mengucapkan ribuan terima kasih kerana membeli-belah di parkson..lain kali datang lagi,tau! ;)

PS : Harini ain nak pegi umah cikgu kesayangan ain..anak dia kawen..dah lame tak jumpe dia.. :)

Macam-macam,

8 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

xmenabg tangan eh ain semalam....mesti letih....kirim salam kt cikgu ain yer...he2

MR. SYAH said...

xpe lain.. jadikan pengalaman dan pedoman k.. asyik gi org kahwin je ain.. ain bila lagi?? hehe..

Cempaka R.Minta said...

hii
cempaka datang
add cempaka juga yaa

ainz said...

ila,
memang sangat letih...harini ain qada' tido..ahahaha...

syah,
ain lambat lagi..bila dah tiba masa nya,ain bgtau k.. :)

cempaka,
insyaAllah..jika ain ada kesempatan masa..

nabilah_2908 said...

kerja di bahagian custome service mmg memerlukan kesabaran yg tinggi.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PLAN TAK MENJADI

Qib said...

tsk.. sabar itu iman. xpa.. mesti depa akan kenal sapa ain sbnarnyer..
^^

tuhan memberi nikmat nnt

ainz said...

Nabilah,
Betul tu,nabilah..macam2 perangai org kita jumpa..

Pinqib,
Thanks,dear.. :)

Mimi Jazman said...

ahah..!! tu la tugas sebagai seorg pekerja.. ala.. customer memamg selalu buat hal..tp..dh jd keja kita..nk buat mcm mana kan?? :) just think positive k.. MAY ALLAH BLESS YOU!!