Wednesday, November 24, 2010

Happy working..

Salam..

Sejak akhir-akhir ni, ain rase diri ain semakin terurus..bukan apa..kesibukan kat tempat kerja membuatkan jadual harian kita bertambah teratur..kenapa ain cakap camtu?sebab apa yang kita penuhi masa sehari kita dengan benda2 yang berfaedah..kerja2 yang kita tahu kenapa kita perlu buat..

Kalau duduk kat umah..baring..tengok tv..makan tido..makan tido..ia adalah aktiviti yang menjerumus ke arah kegemukan! lepas tu waktu solat, bertangguh2..ain pun tak tau kenapa ain jadi macam tu kalau takde keje..huhu..tapi kalau banyak keje,masuk waktu je,terus pegi surau..ade hikmah di sebalik kerja,tu..

Semalam ain balik pukul12 lebih..sebab buat stock take..terima kasih banyak2 buat DIY and House Hold Dept yang banyak bagi tunjuk ajar kepada kami dan membuatkan kerja2 kami berjalan dengan lebih pantas dan cekap..hehe..

Pesanan dari penaja:

Sesiapa yang nak menderma untuk Educare dan Krismas, korang boleh buat di parkson yang berhampiran..untuk Krismas barangan boleh didermakan mengikut wishlist kanak-kanak tersebut..rumah kebajikan mana yang akan dihantar pula bergantung pada store masing-masing..untuk Educare pula, barangan yang boleh diderma adalah berupa barangan sekolah yang boleh dibeli dari parkson atau dari luar..(barang baru,ok..hehe)


Itu sahaja info untuk hari ini..sekian..

7 comments:

Amni said...

sebenarnya tak boleh kan kita buat sesuatu yang meraikan orang kristian.. kan.. kan... sama jugak berziarah ke rumah orang kristian masa tiba hari krismas. hoho... da orang cakap, bergantung dengan niat.. tapi selagi ia berkaitan dengan pegangan akidah, ia bukan main-main.. tak reti nak explain kat sini... hehe... sama jugak tak boleh menyerupai apa yang mereka pakai... lalalala... boleh tanya ustz bertauliah.. ada jugak ustz pada nama je atau2pun orang budget ustz pun tak leh caya..... bahaya..hehe...

ainz said...

Terima kasih di atas nasihat dan explanation yang kamu terangkan pada ain pagi tadi..insyaAllah..ain akan mengambil iktibar dan akan terus berusaha memperbaiki diri ini.. :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

datang pada hari lain ..jangan datang pada hari 25 dic tu

MR. SYAH said...

hahah.. ain apa yg ain ckp klu duduk rumah xde kerja tu terasa plak saya.. hehe..

ainz said...

Brutal solo:
Btul,tu..dengan niat melawat jiran..bukan datang beraya..niat kena btul..

Syah:
Huuu..kamu dok melayan korea je...kan3? ;p

nabilah_2908 said...

bila bekerja mendidik kita supaya lebih berdisiplin..patuh pada masa.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
CIVIC-MINDED

Mimi Jazman said...

huh..bestnye kalau boleh keje.. tingin nak keja.. baru lepas form 4..masuk sekolah belum lg..baba pun xkn punye bagi anak dye keje..