Tuesday, November 23, 2010

Kes ke-2 : Kecurian

Salam pagi semua!

Hurm..ni aku nak cerita satu kes kecurian yang berlaku di dalam bilik tertutup.. *macam conan pun ade dah* kali ni dah masuk kali ke2 barang hilang dalam bilik aku..kali pertama kena dalam 2,3 bulan lepas..duit aku yang lebih kurang RM400 hilang dalam bilik sendiri!kali ni pulak..MP4 aku jadi mangsa..hmmmm..

Kebetulan kawan aku dari batu pahat datang..camera + duit dia hilang! Ya Allah....aku pulak rase bersalah sangat!yela..orang datang umah kita..pastu barang hilang pulak..cara kehilangan duit tu pun sama macam aku kena dulu..beg duit dia tak usik..dia amik duit je..

Pintu semua berkunci..memang orang tak kan boleh masuk..hati aku kuat menyatakan bahawasanya si pencuri tu mencuri melalui tingkap je..kait beg pakai sejenis cangkuk untuk mencangkuk handbag..amik duit + camera..dan letak balik handbag tadi..simple..takde siapa perasan..lagi satu..BB aku yang bersepah2 kat atas katil, tak de pulak dia ambik..teori kecurian melalui tingkap boleh diguna-pakai..

Ape yang perlu aku buat?dulu dah report kat makcik..kat polis..tapi ape je tindakan diorang buat? -nothing- entahlah..aku risau jugak keselamatan kami..kami semua perempuan..gadis ayu dan sopan santun pulak tu..ya Allah..lindungilah kami bertiga... :(

Cadangan:
1) Suruh makcik upah pakgad, jaga kawasan rumah ni 24/7..
2) Suruh makcik pasang spotlight kat belakang umah..
3) Suruh makcik buat tembok tinggi + berdawai kat bahagian atas (macam penjara plak!)
4) Suruh makcik pasang pagar letrik..
5) Suruh makcik pasang alarm..
6) Letak anjing garang, boleh tak?
7) Letak sungai di sekeliling umah + letak buaye lapar di dalam nya..

Makcik kan kaya...boleh la makcik..boleh la..boleh la..boleh la.. ;p

Korang ade cadangan lain,tak?

10 comments:

Along Tapa said...

aku ada cadangan baik...ko uruh makcik tu duduk rumah ko, ko duduk rumah makcik tu??amcam??bernas tak aku??

sama la kita lama tak update....tapi sebab jek lain2...

Gorengbaek - Cerita bengong di Muor

Hangit habis dah - Kawasan-kawasan aku mencarik idea...

ainz said...

ahahahaha....brilliant! ko nye idea mmg best,aaa...hehee...

tula...tak update sampai layout ilang pon xprsan..hoho..

nabilah_2908 said...

setuju point no 7...hehehe... :P

gelak..gelak gak..tp bahaya la ain..pencuri tu tk boleh dilepaskan..

jom ke APA KATA HATI pulak,
BERSIARAN DARI UK - PART 2

ainz said...

pencuri tu tak meninggalkan ape2 kesan pun,dear...susah nak kesan..

Nas said...

samelah ngan aku...lama xberupdate...
sian blog aku..
hehehhee..
ermm
sedinhyer...
xabeh2 lagi kes kecurian..mereka mmg teruk laa

ainz said...

Hurm...tak de kesedaran langsung..aku xtau nak buat cane bg bdk2 ni sedar..especially budak adict..hmmm...

ciK LyndaWawa said...

hahaha..mare nampak..hehe

ainz said...

Mmg marah,dear...sakit hati..kita kena layan tetamu baik2..tapi last2, lain pulak jadinye..hurm..

ILA HonEyBuNNy said...

ain..misss u..ug letak buaya n anjig garang tu setuju..hehehhe

ainz said...

Miss u too,dear.. :)