Monday, November 1, 2010

Happy 4th Anniversary..

Kejadian yang berlaku pada tarikh ini, dua tahun yang lepas...

Lepas bersiap2, aku mengajak si dia makan..macam biase, kami lunch bersama di cafe kolej kediaman..selepas lauk diambil, aku duduk di kerusi berhampiran sambil menunggu si dia mengambil lauk-pauk..alahai..lambatnye..5 minit kemudian, si dia mengambil tempat di hadapanku dengan lauk yang penuh satu pinggan..

Awak : kenape ambik sikit je lauk, ni?
Saya : macam biase,la..kan saya suke tomyam dengan telur dadar..hee..
Awak : harini kan hari special..ambiklah lauk yang sedap2 sikit.. :)
Saya : awak ni.. ;p (sambil memulakan makan tanpa pedulikan kata2 dia)

Setelah selesai makan,tiba2 si dia mengeluarkan sesuatu dari poketnye sambil tersenyum..

Awak : ooooo..ni yang ain cakap 'coklat' semalam, ye...hehehe..terima kasih,tau..saya suke..

Dia tersenyum lebar mendapat hadiah dariku..'baguslah dia suka'..bisik hatiku..aku beli lighter zippo tu dah lame..lebih kurang sebulan sebelum tarikh itu..

Memang niat di hati ku ingin menghadiahkan sesuatu yang dia suka..walaupun jauh di sudut hatiku berbisik..'Awak berhenti merokok,ye..saya sayang awak..saya tak sanggup tengok awak sakit kerana rokok..' tapi tak terluah keluar dari bibirku..hurm..mungkin aku tak berani..

Awak : tengok ni..

Sambil menunjukkan tulisan kamu di dalam lighter..walaupun dengan hanya menggunakan marker pen..walaupun tulisan kamu ala-ala 'tulisan IR'..ia sungguh bermakna bagi kami..saya dan awak sama2 tersenyum.. :)

'Our 2nd Anniversary 2008'


Selamat ulangtahun yang ke-4, awak...semua kenangan kita akan saya simpan di hati...semoga kita dapat mencapai ape jua impian yang kita hajati..insyaAllah..


Ikhlas dari,

14 comments:

MR. SYAH said...

rokok tu kena ambil masa tk berhenti..

semoga bahagia..

ainz said...

entahlah syah..ain pun xpasti..huu..thanx.. :)

nyonya penang said...

kamoo sweet..=)
waa..terasa di awang awangan

Along Tapa said...

susah nak berenti merokok...percaya cakap aku...bukan dia taknak...dia lagi nak berenti sebab pk ko...aku taula....

tak pernah orang adiahkan aku zippo...yang paling gile, mak aku laa bagi aku adiah sirih msa besday dulu....sebab nak suruh aku berenti...cenggitu pun boleh...takpe..sirih pun sirih...yg pntg yg mak...lala~~

Gorengbaek - Tips semasa berbual

Hangit habis dah - Betul ke ek??

ain said...

Nyonya:
Hee..ain hanyalah manusia biasa.. :)

Along tapa:
Aku fhm..sbb bapak aku pun heavy..dah berbuih dekat nk sawan dah aku cakap kat bapak aku..dia buat xtau je..

buatlah segale gambar kat kotak rokok..naik kan harga rm100 sekotak..tapi still xde efek..sedangkan bapak aku ni mmg kedekut yg amat..ahaha..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

awak semoga kita sambut yg ke5 tahun akan datang

ainz said...

Kamu jadi wakil dia la ni,ye..hik3..thanks..

nabilah_2908 said...

kalau sy jadi ain...

bila teringt..permulaannya akan tersenyum...tp akhirannya....pasti akan ada air mata yg jatuh membasahi pipi...huhuhu...


jom ke APA KATA HATI pulak,
ALLAH SENTIASA BERSAMA KAMU

ILA HonEyBuNNy said...

wah...sweet...;-) tersenyum ila tgk..heheh...amin..moga impian jd knyataan..

ciK LyndaWawa said...

jgn sedih2 ain....

ade jodoh takkan kemana...

ainz said...

Nabilah:
Ain dah jadi semakin kuat sekarang..ain dah xmau ngis2 dah..insyaAllah..kalau ade jodoh,xkemane..kn? :)

Ila:
Thanks ila..

Wawa:
Xmau sedih2 dah..huu..tapi sedih gak..sbb xdapat2 lagi keje.. :(

Amni said...

Mula2 tak paham.. tapi lepas tu paham dah.. hehe

Pencacai Alim said...

tak abih fkir aku

ainz said...

amni:
aik?tak paham?huuu...ain nye ayat keliru,ke...

pencacai alim:
xyah fikir..lalalala...