Sunday, October 31, 2010

Dari Hati

Dulu..
Dia pernah pergi meninggalkan aku..
Tinggalkan aku tanpa alasan yang kukuh..
Bertambah perit bila dapat tahu..
Yang dia menyanyangi insan lain..
Dan insan itu bukan aku..

Pada mulanya, aku tak dapat menerima..
Tak dapat menangguh sedih dan perit..
Tak ada kekuatan untuk berdiri..

Tetapi Allah menyayangi aku..
Dia kurniakan aku keluarga yang selalu di sisi..
Dia kurniakan aku sahabat-sahabat yang mendengar tangisku..
Dia kurniakan aku kenangan-kenangan terindah ketika bersamaNya..
Sesungguhnya Dia terlalu menyayangi aku..
Sesungguhnya Dia terlalu mengasihi aku..
Begitu juga dengan aku..
Pertama kali aku rasa cinta abadi..

Kini..
Kau hadir kembali dalam hidupku..
Tanpa mengetahui tujuanmu..
Aku sambut kamu dengan hati yang terbuka..
Dengan tawa dan senyuman..
Tanpa rasa sedih dan kecewa..
Tanpa memendam perasaan dendam dan benci..

Walaupun kau pernah tinggalkan aku..
Walaupun kau pernah lukai aku..
Mungkin kerana kasih untukmu masih ada..
Sayang padamu masih wujud..
Malah..
Cinta untukmu makin bertambah saban hari..

Mungkinkah kehadirannya sekadar ingin mengubati luka ku?
Atau hanya sebagai teman?
Atau hanya ingin mencari teman berbual?
Jika ditakdirkan suatu hari nanti..
Gadis idaman datang padanya..
Semestinya dia akan meninggalkan aku lagi..

Siapalah aku untuk menghalangmu..
Aku sedar..
Aku bukan siapa-siapa dalam hidupmu..
Aku hanya penumpang kasih..
Aku hanya penumpang sayang..
Aku sekadar di pinggiran..

Hai lah hati..
Kenapa lah begini..
Orang yang tak nak tu yang kau kejar..
Orang yang mengejar langsung tak ambil peduli..
Kenapa wahai hati?
Kenapa begitu?

Entahlah..
Aku sendiri tak mengerti..

10 comments:

Along Tapa said...

baru ingat nak buat lirik lagu...sekali panjang sangat da...

emosi betul ko ek..bawak bertenang ek~~

Gorengbaek - Apa ada dengan nama??

Hangit habis dah - Betul ke ek??

ainz said...

Boleh je kalo nak cut2 lirik..xyah le amik sume..haiyak..aku mmg tgh emosi ni..dalam hati jela..luaran sentiasa cool n macho.. ;p

ILA HonEyBuNNy said...

hati ku juga begitu??mengapakah semua ini berlaku???uwawwa..sedih lak...kena pujuk hati neh...

ainz said...

ila...xmaula sedey2...huu..ain xsedey pun sebenarnye..emosi je sikit pg td..

Tieah Madian said...

Sadis..
Haha..
Kalo berbicara pasal hati ni smpai esok pg pun blum tentu habis..
Sabarlah ye..
Pasti akan jumpa jodoh kite nnt..
Doa je byk2 k..

ciK LyndaWawa said...

sebab hati masih sayang.....=)

ciK LyndaWawa said...

thanks wish my bday..
hehehe


nak jemput ain ape?
hehehehe

jum kita wat anak...
hehehe
eksaited...

nabilah_2908 said...

pasti ada hikmah disebalik semua ini..mungkin kehadiran dia kali ini..membawa sinar kebahagiaan kepada kamu...

mungkin....

tapi jgn la terlalu mengharap...ain pun kena cuba buka ruang hati untuk org lain..walaupun payah...

takut nnti dia akan kecewakan ain sekali lagi...dan semestinya sakit itu lebih perit dari yg lepas.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HOME MADE OREO ICE CREAM

Nas said...

pergh..ain..jangan emo2 sangat...
hehhehee..mcm kecewa jerk..siap tulis entri macam lirik lagu pulak..hehehhee
sabar ea....aku pon kecewa dgn 'hati' nie....

ainz said...

d_tieah:
amin...insyaAllah kita akan dapat jodoh yg baik...dengan izin Allah.. :)

Wawa:
ngeee... (blushing)

Nabilah:
thanks..lepas ni ain akan lebih berhati2 dan jangan terlampau berharap..ape yang berlaku menjadi pengajaran buat ain...

nas:
mane ade lirik lagu..si along tu je yg ngengade nk buat jadi lirik..ahaha..