Monday, October 5, 2009

Novel Sejarah Islam

Salam..kat sini aku nk share merangkap merekomen novel2 karangan abdul latif yg aku penah bce..novel2 karangan beliau kebanyakannye menarik dan best! (2 thumbs up) Dalam byk2 yg aku bce, aku pling suke "Salahudin Ayubi Penakluk Jerusalem".

Buku ni menceritakan tentang Salahudin al-Ayubi iaitu seorang pahlawan Islam yang terbilang kerana berjaya menakluk Jerusalem. Yang bestnye, setiap strategi peperangan diceritakan secare terperinci.. beliau byk mengikut taktik peperangan di zaman Rasulullah saw..best sgt! so..dapatkanlah buku ini dengan segera di kedai2 buku yang berdekatan..
(sungguh2 promote..huu..)


Buku2 lain yang penah aku bce adalah "Khalid Memburu Syahid", "Sultan Muhammad Al-Fateh Penakluk Konstantinopel", "Umar al-Khattab Reformasi Dunia Islam" dan banyak lagi..trime kasih kpd Syahadataini yang meminjamkn novel ntk ditatapi (time kt unimap dlu).. kalo nk bli semua,xdpt,la..org kate ape..sharing is caring..hehehe..Skang ni mmg sume nk kne bli sendiri..nk bli "Ali bin Abi Talib Mutiara Ilmu Islam" pn xdpt lg..nntla..ade rezeki nnt bli,la..

No comments: