Thursday, November 3, 2011

Konflik LRT

Semalam memang betul2 menguji kesabaran aku..aku berkonflik dengan environment! musuh utama dalam drama aku semalam adalah LRT..pagi2 lagi dah buatkan aku lambat sampai ofis (eh..bukan memang selalu lewat,ke? huuu) harini baru semangat nak datang awal..tup2 terlewat gak sebab LRT delay..aiihh..sampai2 kat ofis, jadi INI pulak..sabar ajelaaa..

Petang, time balik keje..LRT nak gaduh lagi dengan aku..kali ni system diorang pulak problem..menyebabkan aku kene beratur panjang gile macam ular sawa kat amazon tuuu..errr..ade la dekat setengah jam menunggu..

Tapi, penungguan aku berbaloi gak sebab dapat tukar kad tambah nilai magnetik warna hijau (yang aku pakai sebelum ni) dengan kad myRapid freeee..yeeaaaa..buat masa sekarang ni diorang belum jual lagi myRapid ni..kita boleh dapat dengan pertukaran kad sahaja..so,aku kira orang terawal yang pakai kad ni..sukeee..sebab cantik.. :p



Aku harap akan ada lebih banyak improvement setelah LRT bertukar ke sistem baru..kata nak galakkan orang commute dengan menaiki perkhidmatan awam macam LRT..tapi kalau sistem dah macam hampeh, ade ke orang yang nak gunakan perkhidmatan anda??? hurmmm..anda seharusnya melakukan perubahan yang membolehkan orang ramai percaya; mereka tak kan hadapi masalah remeh jika memilih kenderaan awam sebagai pengangkutan utama..sekian..

Rujukan : My Rapid

With Love,

6 comments:

nabilah_2908 said...

alahai..dugaan betul...

moga lepas ni tak berlaku lagi masalah2 mcm ni.. :)

Aliesha Kirana said...

sabo ye ain.. saboo. mende nk jadi. kan? hehe

MR. SYAH said...

naik perkhidmatan awam ni byk jugak dugaannya.. yg penting sistem kendalian dia utk pelanggan.. sbg pelanggan kita mesti nak menyenangkan kitakan..

Juliet_iRa~" said...

mcm2 ek...tp sy xpnh naik lrt lg hari2..sll weekend je..:D

tp so far drpd ktm, baik lrt kan??

pss : cantik la kad pass y bru tu!:D

ILA HonEyBuNNy said...

ya..kena banyak sabar lau guna perkhidmatan awam neh..ehhe

cantiknya kad rapid baru..;-)

Prince Halilintar said...

semakin diorg improve pengangkutan awam lagi org ramai yg nak gunakannya kan..