Wednesday, October 19, 2011

Kami Part II

Imbas kembali kenangan duhulu...

1) Kalau takde customer
Kitorang akan kumpul ramai2..buat perbincangan..tazkirah..biasa afiq yang akan tanya apa masalah atau soalan tentang agama..pengetahuan agama dia lebih dari kami walaupun usianya lebih muda..mungkin sebab dia belajar dalam bidang Undang-undang Syariah Islam di KUIM dulu..

2) Kalau 2 orang cuti dalam hari yang sama
Sorang lagi mesti ambik emergency leave..yang selalu jadi mangsa adalah afiq..huuu..penah satu hari tu, aku n kak ila memang cuti..ecah amik EL..kami berseronok2 kat Wonderland, main boling dan shopping..macam biase, afiq jadi tukang cover department..rela berkorban untuk kami..ahahaha..

3) Kalau ade movie best
Biasanya aku yang akan arrange bab2 tiket wayang..tengok midnite..lepas tu takut mak ayah marah,tidur umah aku..pandai,heh? biasa lepak sampai lewat malam pun, kami bertiga je..kesian afiq selalu tersisih..dia sorang je lelaki,kan..yang bestnye..afiq sangat sabar layan kerenah kami bertiga..

4) Bila ada 'new staff' masuk
Kami bertiga (aku, afiq dan ecah) akan sama2 membantu staff baru dalam mempelajari ilmu2 customer service..P experience paling penting..kami jugak akan jadi 'mata' kak ila..kaki mengadu kami, ni..huhuhu...

5) Kebetulan aku dan ecah
Nak dijadikan cerita, ecah-kamilia (adik kepada kamil) adalah kawan rapat..aku-kamil pun kawan rapat..aku-ecah dah macam adik beradik..kamil-kamilia orang kedah..aku-ecah masing2 orang melaka dan negeri sembilan..kebetulan yang buatkan kita terfikir 'alahai..keciknya dunia'..


[Kami]

Kini masing-masing mengikut haluan masing-masing..aku di Petaling Jaya..Ecah di Samsung Seremban sebagai technician..Afiq pulak pembantu pegawai syariah di Lahat Datu Sabah..Kak ila je yang masih setia dengan Parkson..pertemuan kali ni, afiq takde..sebelum ni, diorang ade gak berjumpa..tapi aku takle join sebab sibuk dengan Open House raya haritu..insyaAllah Raya Aidiladha ni afiq cakap dia balik..kalau takde aral, kita jumpa lagi...rindu korang..

PS: Bila dah berpisah, aku betul-betul rasa kehilangan..aku sangat rindukan mereka..yeee.. SANGAT! memang tak dinafikan, aku akan menangis setiap kali merindui..

With Love,

3 comments:

Prince Halilintar said...

prince pun teringat kawan2 prince mase stdy dulu...masing2 dgn haluan sendiri skrg..ade yg dekat ade yg jauh...bila ade kawan kawin baru berjumpa semua..

nabilah_2908 said...

seronok kalau ada kawan2 rapat mcm ni.. :)

kt tmpt kerja ni..xde mereasa lak kawan2 mcm ni..huhu...

setuju la dengan Prince...selalu rindu kan kawan2 msa study dulu...

nak berkumpul semula..mmg sangat2 payah..sbb masing2 sibuk dgn life masing2.. :)

ainz said...

Btul..walaupun kawan2 saya dekat je depan mata, tapi masing2 sibuk..sangat susah nak jumpa..kene merajuk dulu, baru leh jumpe..hahaha!