Tuesday, July 19, 2011

Sahabatku Part II

Kamil » macam biasa..dia paling awal balik dari ofis..alhamdulillah..tuah dia dapat tawaran di TM..insyaAllah aku doakan dia cepat2 dapat permanent..selalu merapu kat gtalk dengan dia hampir setiap hari! Kadang2 aku tak perasan ape yang aku bualkan sebab type dalam keadaan mengantuk..tapi dia boleh layan je..huhu..sape la yang boleh tahan macam tu.. ;p

Soket » baru balik kerja..masih bekerja dengan iphone dijari..serious aku kagum dengan dia..tak pernah mengeluh penat bekerja siang malam..24 jam sibuk..tapi masih ada masa mendengar keluhan aku..

Anik » sangat bz..bz dan bz..aku akan hadir hanya jika dia perlukan aku..tidak seperti dulu, kami akan kongsi masalah bersama..mungkin masa tidak mengizinkan..aku akan sentiasa bersamanya selagi dia perlukan aku..

Tangan aku menggigil, badan aku menggigil..aku tak pasti kenapa aku begini..seriously,aku rase tak sedap hati..mungkin kerana risaukan anik dengan masalah peribadinya..mungkin kerana risaukan soket yang selalu balik lewat..atau risaukan kamil yang sangat payah tegur perempuan..dan mungkin jugak kerana aku takut kehilangan mereka..

Owh! semestinya! bila dah berkeluarga, haruslah mereka meninggalkan aku..tak kan nak berkepit je lagi..kan? haha..apalah ain, ni..asik nak fikir yang bukan2..kita kan ada Allah yang Esa..yang sentiasa akan menemani kita sepanjang waktu..apa lagi yang perlu ditakutkan..

"Ya Allah..mereka adalah kurniaan dari Mu buatku..aku sangat sayangkan mereka..Kau berikanlah mereka kekuatan untuk menempuh ujianMu, ya Allah..Kau tambahkanlah keimanan dalam hati mereka sebagai hadiah kejayaan mereka melalui ujian-ujianMu..Amin.."

PS I: korang yang buat aku terus semangat..kalau korang takde di sini, jangan harap la aku nak jejak kaki pun di kL nih...

PS II: Nak salahkan Hamkha jugak sebab balik kampung dan tinggalkan aku seorang diri..kan aku dah fikir pelik2..huuu..

Terlebih emosi,

10 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

baiknye ade kawan seperti ni...=]

sukasuki said...

kak,sangat loyal..terharu lak.kalau dpt kawan mcmni. saya ada.tapi sorang jelah.

nabilah_2908 said...

payah nk cari kawan yang ada masa kita susah... :)

best la Ain..kawan2 semua dekat... :)

aliesha kirana said...

hargai dorg sementara masih boleh bersama.pas semua dh kwen, sume buat hal masing2 je..sobss.. eh mcmlah AK ade xperience cmtu kn..heheeh..tp sllunya gitulah kan..

ainz said...

WaWa:
tula..sy sangat bertuah!

Fifah:
bila kita dah dewasa, baru kita akan kenal yang mana sahabat sejati dan yang mana sahabat menyakitkan hati..hee...

ainz said...

Nabilah:
Sangat susah..setuju..sebab tu sy menghargai mereka.. :) buat masa ni, ni jela yang dekat2..ade je yang jauh..walaupun jauh,tapi dekat di hati.. kan? ;)

AK:
betul tu..kalau lepas kawen rapat gak,memang sy saje cari nahas,la..kene kejar ngan parang sy nanti..hoho!

ILA HonEyBuNNy said...

ini baru betul2 kawan kan..

susah senang dapat tolong kita....;-)

ciK LyndaWawa igUana said...

ain kawan saya tak?


*huhu..mane de banyak kenduri kawen...kawen adik sendiri..lagi[un sendiri amik gambar..so banyak la yang nak dicerita,hhuhu

eik`S noName said...

hehehe...kawn mmg bestkan...
esyad ade gak ramai kwn yg mcm ain ea...ade susah senang....dari skolah rendah, ke menengah ke u ke keje,,,still baek...dan suke lepak bersama dan xpernah puas berjumpa merk2 nie suma ^^

Aida Azryn said...

wah! untungla.. hehe. :)