Tuesday, June 28, 2011

Buat Amni

AMNI

Bukan nama sebenar (tak boleh sebut atas alasan privasi.. ;p ) merangkap sahabat yang aku tidak pernah bersemuka dengan nya..aku kenal Amni lebih kurang 4 hingga 5 tahun yang lepas....berkenalan melalui orang tengah yang jugak insan yang paling aku cintai ketika itu yang juga merangkap sahabat baik Amni..sangat jauh...sangat jauh untuk kami berjumpa..hubungan kami hanya setakat di Friendster dan di telefon bimbit sahaja..tanpa melihat wajah..tanpa mendengar suara..aku dapat rasakan yang Amni adalah seorang sahabat yang baik..

Kami semakin dekat dengan kehadiran Yerdeh Jiwang..teringat ketika dulu aku pernah ditegur sebab mention nama sebenar Amni di blog nya..ahaha! sorry, Amni..aku dah pun delete semua comment yang terlanjur tu..terlanjur comment boleh diundur,kan? ;p hampir setiap hari aku akan drop comment di blog dia..kalau tak drop pun, aku hanya akan membaca..pernah satu ketika aku tidak aktif dalam dunia blogging..walaupun begitu, setiap hari aku pasti akan menjadi silence reader di Yerdeh Jiwang..

Time tu macam-macam jadi..blog nya menjadi private, bertukar ke blog lain dan akhirnya kembali ke Yerdeh Jiwang semula..pening jugak aku time tu..ini kerana tunangnya Mirul yang semakin dikenali..jadi setiap entri yang dipost, haruslah ditapis dan dijaga privasinya..blog adalah diary kita..biasa kita akan tulis apa yang terlintas difikiran..sangat susah nak kontrol apa yang kita tulis di blog,kan? korang mesti faham apa yang aku maksudkan..betul tak? :)

Sebelum aku bertegur sapa dengan Amni dan hanya mendengar cerita dari si dia..aku dapat rasakan yang Amni seorang yang baik..baik yang macam mana,tu? tak tahu nak terjemah macam mana...perasaan..sukar untuk diungkap dengan kata-kata..suatu hari, aku ditinggalkan oleh insan yang tercinta..Amni antara sahabat yang sentiasa berada bersama aku ketika itu..sangat sukar mencari seorang sahabat yang boleh berkongsi susah bersama dan Amni tergolong dalam golongan itu..Amni selalu memberi semangat dan nasihat buat aku..aku yang terumbang ambing ketika itu kembali kuat berdiri..terima kasih, Amni..
Amni tau ain kuat..Buktikan pada dia dan biarkan dia menyesal sebab tinggalkan ain..
Sampai sekarang dan sampai selama-lamanya aku akan ingat..aku akan buktikan yang aku kuat..ini kali kedua dia tinggalkan aku..hati aku dah terlalu hancur, Allah je yang tau..tapi setelah kali kedua, aku semakin kuat..Allah tu Maha Adil, kan? selepas seorang tinggal kan aku, Dia kurniakan aku sahabat-sahabat yang sudi mendengar dan menemani aku..tanpa diorang..tanpa Amni..aku rasa aku tak kuat macam sekarang..syukur Alhamdulillah..
Insha ALLAH ain akan jumpa yang terbaik dalam hidup ain. Allah tu sentiasa bersama dengan orang yang sabar kan? Kita akan sentiasa diuji, diuji, diuji sampai lah satu tahap kalau ujian tu datang lagi, kita dah tak rasa ape dah... =) Masa tu kita kan rasa nikmat sangat. Banyak sangat hikmah yang kita nampak kan..?

Dear Amni,

Ain rasa sangat bertuah dapat berkenalan dan mempunyai sahabat seperti Amni..maaf sebab ain tak mampu menjadi sahabat yang baik buat Amni..maaf sebab ain tak termampu untuk membalas segala jasa Amni..ain hanya mampu serahkan semuanya pada Allah..hanya Allah sahaja yang dapat membalas setiap kebaikan yang Amni buat pada ain..ini sahaja hadiah yang mempu ain berikan di hari lahirmu..Selamat Hari Lahir..Semoga Allah melimpahkan kebahagiaan dan rezeki buat mu..

PS: Good friends are like Stars, you don't always see them, but you know they are always there.


Happy Birthday, dear..

8 comments:

MR. SYAH said...

amni bukannya kawan ain yang pakwe dia budak af tu.. rasanyelah.. best betulkan ada sahabat..

Cik Amni said...

hohohoho... Thank u so much dear.. Segan lak baca entri ni.. Hikss.. Nampak macam ain terlalu memuji.. Huhu.. Kang jumpa tak serupa macam yang ain pikir kang naya je.. Hehe...

Apapun, all the best for u dear.. =) memang sy yakin ain makin kuat sekarang kan.. Hehe... Only Allah knows....

Thanks again.. =) hohohoho... Thank u so much dear.. Segan lak baca entri ni.. Hikss.. Nampak macam ain terlalu memuji.. Huhu.. Kang jumpa tak serupa macam yang ain pikir kang naya je.. Hehe...

Apapun, all the best for u dear.. =) memang sy yakin ain makin kuat sekarang kan.. Hehe... Only Allah knows....

Thanks again.. =)

ainz said...

Bukan sengaja nak memuji o nak amik hati..sy tulis apa yang sy rasa..smpai terkluar gak air mate nih..hoho..tak kisah je amni mcm mane..jahat ke..kejam ke..ahaha! janji ikatan silaturahim kita tetap ade.. ;)

ainz said...

Syah:
Hee.. ;) thanks sbb sudi singgah..

ciK LyndaWawa said...

waaa..kompom amni*bukan nama sebenar terharu ni..klu saya lum tentu leh tulis pasal sorang tu tanpa bersua muka cam amni(bukan nama sebenar_ dan ain..

kepada amni...kamek tauk nama kitak..heheehe

sailaaf said...

whoaaa...terbaik la ainz..hehehe..
kawan sejati mmg susah nak di cari..

Aliesha Kirana said...

owh kalu AK jadik Amni mesti terharu dgn entry ni. huhuh. tp Amni mmg baik pun! heeheh..

nabilah_2908 said...

sy lak yg rasa terharu...huhuhu.... :)