Thursday, October 28, 2010

Persoalan D for?

Ramai yang tak faham cerita ain..huu..takpe..ain jawab soalan korang kat sini..

1) Ape tu Dominant?
Dominant adalah sebuah kilang semiconductor..product utama mereka adalah LED..alaaa..LED tu lampu kat hp korang tu..kalo korang bukak keypad hp,korang akan nmpak LED empat segi yang putih tu..

2) Ape yang kitorang buat kat Dominant?
Company kami adalah vendor di sana..dulu, kami provide service untuk kilang dominant melaka..termasuklah system dan machine di production line..ain salah sorang yang handle bahagian system..atas sebab2 tertentu, kami keluar dari kilang tu..

3) Kenapa Dominant tak abis2 cari kitorang?
Selepas kami keluar,mereka jadi kelam kabut..machine down...system kucar kacir..takde sape boleh maintain..mula dari waktu tu sampai lah sekarang mereka tak abis2 memancing kami masuk ke sana..mereka ofer kami dengan duit dan pangkat..

4) Dominant Laos tu kat Laos ke?
Yup! Dominant baru je bukak cawangan di Laos..

5) Kenapa Dominant Laos cari kitorang jugak?
Sebab dominant laos amik system bulat2 dari melaka bawak ke sana..so, mereka tengah stuck kat sane..tak tau nak buat ape..bile tanye dominant melaka, satu jawapan je derang bagi..tak tahu..

6) Ain keje ape sekarang?
Ain kerja sebagai staff biase di parkson..melayan ragam customer di customer service center..walaupun gaji tak seberapa, ain hepi kerja di sana..ain boleh membantu customer..buat kotak..buat ribbon..test suare..huuu..dan yang paling penting,ain sentiase tersenyum.. :)


Ade ape2 lagi soklan?

2 comments:

Tieah Madian said...

Owh..
Baru fhm..
Aku adlh slh seorang yg bertanya dominant tu ape kan?
Hehe..
Thanx sbb kasi aku fhm dh skrg..
Nak tnye lg ni..
So, skrg ain kje ape ek?

ainz said...

Ain keje di parkson sekarang..sebagai customer service..ngee.. :)