Wednesday, September 1, 2010

Lepas raya nanti, boleh masuk minang?

Alhamdulillah...sampai jugak roti yang ain pesan minggu lepas dari bakeri ibu..ain tempah 3bantal roti; Roti Sultana, Roti Oat Sultana n Roti Bantal Sihat..glemer sungguh name roti2 ni..hik3..nampak menarik..rase dia tatau la cane..lepas buke nanti ain bagitau rase dia,k.. ;)

Nak di jadikan cerita..acu suruh ain bli kuih feberet dia; kuih tepung gomak..kuih tu ade jual kat bazar ramadhan jasin je..kampung kami tak jumpe pun bayang kuih tersebut..so,tanpe membuang mase,ain pun menapak la ke bazar ramadhan..ni kali kedua ain ke bazar..disebabkan ribut yang berlaku dulu, bazar ramadhan jasin telah pun berpindah tempat..tempatnya agak selamat kerana dikelilingi bangunan..

Sampai2 je,ain terus ke tempat yang dituju..beli tepung gomak RM2..tiba2 ain ternampak seseorang..cam kenal je..yeee..sah..memang Jamil..tengah bungkus sup..ain pun datang ke gerainya..

Ain : (tersengih-sengih depan kiosk Jamil)
Jamil : aik! Macam penah ku lihat..tapi di mana,ya..hehe..family store,kan?
Ain : hehehe..ingat tak kenal tadi.. ;p
Jamil : ape pulak tak kenal..lame dah tak jumpe..keje mane sekarang?
Ain : keje kat batu berendam..
Jamil : keje family store jugak ke?
Ain : hish! Takde la..keje kilang..hehe..tapi buat mase sekarang ni dok umah je..company ade problem..tunggu derang panggil balik, ni..
Jamil : ooooo...ain nampak kurus,ek?
Ain : aaaaa...yekeeee... (Kurus kah?)
Ain : hurm...lepas SPM dulu memang sy gemok pun..hik3..
Jamil : tula..selera makan tengah banyak tuu..ahaha..
Ain : ahahaha..
Jamil : boyfren sihat?
Ain : aaaa..mane ade boyfren..
Jamil : aik?muke chantek camni pon takde boyfren..pelik bin ajaib!
Ain : erk! (hohoho..cantik ker... ;p)
Jamil : dok kat mane sekarang?
Ain : dok ngn atuk..kat simpang bekoh..
Jamil : ooo..kat simpang bekoh,ek?lepas raye nanti, boleh la..ehem2..hehe..
Ain : boleh apenyeee..ahahaha...
Jamil : boleh masuk minang!
Ain : erk! Takyah,la..pi pinang orang lain la..hish..
Jamil : abang bukan nak pinang untuk abang..pinang untuk yang tuuuu..(Sambil tunjuk kat adik dia)
Ain n Jamil : ahahahahahahaha...(Tak tau la berapa kuat ain gelak..hohoho)

Jamil2..memang dari dulu tak berubah..suke buat lawak..bile jumpe, kalo tak SaKIT perut ni gelak..memang tak sah..adik dia pulak pemalu..memang selalu kene point..hik3..kesian2..ain sempat beli soto dari dia..yela..dah sembang2,tak kan tak nak beli ape2,tul x?..hee..

Ps: tak sedap a roti tu...hik3..


Datang raye,boleh la..

7 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

ala..tau..ain menunggu jejaka dari sarawak tu kan..hehehehe=)

Along Tapa said...

ko kije kat batu berendam, kat mana dowh???

Gorengbaek - Cerita saksi pembunuhan

hilman.teddy said...

jemput makan kurma kat belog saya. =D

Mr Noble said...

lama jugak saya tak makan soto :)

nabilah_2908 said...

opss...tmpt keje kita sama la..kt bt berendam gak...huhuhu.. :)

sy lum berkesemptn g pergi bazar kt jasin tu..

pi dekat2 dgn rumah je.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
BISKUT RAYA - PART 1

HonEyBuNNy said...

ngeh2...egtkan btoi2 tadi...he2....aduss...roti tu xsedp kah??ila suka soto..ehhe

ainz said...

Wawa,
Tak mau tggu dia..majuk dah..hehe..

Along,
Kat FTZ III..dah xkeje sane dah skrg.. :)

Himi,
Yeay!ade org nk belanje kurma..heee...

Noble,
Ain pun..sbb tu beli jugak time tu..

Nabilah,
Kamu keje kat batu berendam jgk,ke..heee..kecik nye melaka ni,kan..melaka sememangnye negeri yang comey..hehe..

Ila,
Kalo betul2 si dia yang nak masuk meminang,alangkah bertuahnya ain ni..hohoho..berangan!