Thursday, August 12, 2010

Interesting Blog Award

Salam Ramadhan...

Semalam 1st Ramadhan..tahniah kpd kamu semua sbb berjaya mengerjakan ibadah kepadaNya..kalo rase xckup lagi, xpe..tambahkan lagi..harini, esok dan hari2 yang akan datang..dah 2hari aku solat terawih kat umah je..tringin plak nk berjemaah kat surau/masjid..so, aku bertekad nak balik umah sewa harini! yeay! kat sane senang sikit nk g masjid/surau..tgh town,kan..so xde la takut sangat..bukan aku xmau pegi surau kat sini..rsau..ahaha..nk pegi balik sorang2..da le gelap jalannye..uuuu~ bukan takut antu,okey! (cover2) risau keselamatan diri sendiri..skrg kne pandai2 jage diri..sbb dah xde si dia yang rajin pesan macam2 ntk keselamatan kita ni.. ;p

Semalam jgk aku trime award lagi dari Amni..rajin nye kamu bg award kat ain,kn?


1. Thanks and link the person that tagged you

Thanx, Amni...sbb mengiktiraf blog ain sebagai "Interesting Blog"..best sgt ke blog ain ni? boleh la kot sikit2.. :p disebabkan name ain no1, ain jwb gak award ni.. :)

2.Tag 15 bloggers you've recently discovered and think fantastic

15? banyaknye..kalo letak xsmpai 15,ok kan? hehe..aku main amik random je..kenalan2 blogger yang slalu singgah kat sini..dan jgk mereka2 yang aku kenali..trime kasih kat korang sbb sudi singgah dan drop komen di sini.. :)

1. Amni
4. Nash
5. Wawa
10. Edy
11. Syahmi
12. Bunga
13. Fzal

3. Contact that blogs and let them know they 've been tagged

InsyaAllah kalau ade kelapangan..tp blog Amni mmg wajib jenguk setiap hr,okey! ;p suke bace entri2 kamu... :)

4. State 7 things about yourself

1. Programmer
Bekerja sebagai programmer di salah sebuah private company di Melaka..dah setahun pn aku kerja di sana..aku selesa sgt sbb aku dpt kje yang aku minat; vb programming..lagi satu aku ade bos yang sgt sporting,Yeow..rakan kerja yang slalu membantu aku dan xjemu2 mengajar aku,Wong..dah sebulan lebih duduk di rumah = menganggur disebabkan keadaan company yang xberapa nak stabil..sampai sekarang jgk la masih menunggu panggilan bos..byk lg ilmu yang belum aku pelajari dari mereka..aku nk blaja dan terus blaja..sbb tu jgk la aku still setia ngn company tu..mereka xpernah lokek ilmu pengetahuan.. :)

2. Blogger tegar
Aku blogger tegar,ke? ahaha..xdela..aku bukannye post entri hari2..kalo free2 je aku menulis..post entri pn just 4/5 entri je sebulan..aku aktif blogging sejak menganggur..hehehe.mula blogging sejak tahun 1 sem 1 di Unimap iaitu dalam tahun 2005..tp time tu xde blogger lg (ke aku yang tatau kewujudan blogger?)..so, pakai blogdrive..berpindah ke blogger sejak September 2009..aku menulis blog sbb suke2, perkongsian ilmu dan jgk sbb nk meluahkan perasaan..rase lega sikit lepas luahkan segalenye kat blog..mmber2 aku xlayan blog2 ni..so,aku bleh sesuka-hati je nk tulis ape.. ;p

3.  Kerja kerajaan
Percaye x, nilah sbenarnye cite2 aku..ahahaha..bukan ape..kerajaan ni terjamin sikit dari segi kestabilannye..ke situ plak kan? tp kalo dah kje krjaan, komitmen aku terhadap kerja perlu tggi..mane taknye..dah name pn kerajaan, mesti bersangkut-paut dengan duit rakyat..amanah,tuu...kalo kerja pn msti gred 41,kn.. kebanyakan gred 41 adalah pegawai..pegawai = ketua..wahhh...mmg besar la tggungjwb..perlu kekuatan mental dan fizikal nih..bukan senang nk jadi sorang ketua yang baik..aku xnk jd sorang yang pecah amanah..mmg payah aku nk jwb kat akhirat esok..so, fikir2 kan lahhh....

4. Google dan Buku
Sangatlah xbleh berenggang ngan google..sikit2 nk search..sikit2 nk search...cane lah hidupku kalo internet xdek..ish3..sejak akhir2 ni suke sgt membeli dan meminjam buku2 motivasi..mungkin dah sedar yang diri ni xbermotivasi sgt..ahaha..

5. Step 125 vs Myvi
Aku sayang skuter itam aku tuuu...sape kate aku xsayang..skuter tu lah yang berkongsi hujan dan panas dgn aku sejak aku kat Unimap lg..aku amatlah menghargai jasamu wahai skuterku.....tetapi.....aku berangan gak nk pkai kete..aku trase nk angkat kete bukan sbb aku dah xmau kamu lagi wahai skuterku..aku ksian ngn family aku kat kampung..ssh nk bergerak..lagi2 nk ke hospital/klinik..kalau aku ade kreta, mudah lah sikit diorg nk ke mane2..tp buat mase ni masih blum mampu lg..InsyaAllah bile dah stabil atau kerja kerajaan nnt aku akan angkat.. :)

6. Hijau
Warna fav aku..korang tgk jela blog ni pn kale ijau, kan..so, korang pn dah bleh agak kale ape yang aku suke,kn..hijau bg aku menenangkan..ade gak org ckp ijau tu maksudnye CEMBURU..btul ke?btul gak kot..aku mmg kuat cemburu..tp alhamdulillah aku masih bleh mengawal sifat tu dalam diri aku.. :)

7. Family & Future Family
Aku jgk bercita-cita menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah..aku rase setiap muslimah pn ade menyimpan cita-cita ni, btul x? buat mase sekarang ni aku akan berusaha membalas jase mak, abah dan acu aku..mereka yang bertungkus lumus menjaga dan menyayangi aku sejak kecik lg..aku jgk akan berusaha memperbaiki diri..lupekan kisah2 lame..bukak lembaran baru..di mase yang akan datang pulak, aku impikan seorang price charming (suami) yang bleh membimbing dan menyayangi aku & family dengan sepenuh hati dan ikhlas kerana Allah swt..amin...... (berangan!) heee....

ps: Ingat nk tulis pendek je..last2 terpanjang lak..aish..



8 comments:

Amni said...

lalalalala... makseh.. saya tulis untuk simpanan peribadi sebenarnya.. sebagai kenangan esok lusa bila dah ada anak2.. hee... tak payah cerita dorang akan atu susah senang mak ayah dorang kan.. *wink* makaseh lagi..=)

ainz said...

Heee...sweet,nye..ape pn tujuan kamu,sy
ttp suke bace blog kamu.. :) nnt sy pn akan bg ank2 sy bce..blog mertua mereka..hohoho..jauhnye lg... ;p

hamzah ian said...

wa.. award.. nice..

ILA HonEyBuNNy said...

ahhh..pnjg citanya..oh..suka ijau ye...mekasih bagi award....

ainz said...

Hamzah,
Org dah bg,kita jwb jela kan..hee

Ila,
Tula..ingt nk tulis pendek je..sbb xde idea nk tulis ape time tu..bile dah post tgk pjg plak..heee

mrnoble said...

haha! i'm not worthy!! but terima kasih anyway :D

ciK LyndaWawa said...

saya no 5 erk....
huhuhu..
nway..
tq....
tq....
=)

ainz said...

welcome.. :) ain main letak je blog2 yang ain suke jengah..hee..xde terniat pn nk ikut susunan..