Sunday, August 8, 2010

DiGi : Always the smartest choice

Sambung entri aku Selamat Tinggal aritu..aku dah menggunakan DiGi lebih kurang setahun dan berpuas hati dengan perkhidmatan DiGi yang murah dan berpatutan untuk student cam aku (ketika tu)..line pn ok..byk kawasan dah ade coverage..bleh dikira la tempat yg xde coverage..kadang2 Maxis sendiri xde coverage sedangkan DiGi ade.wahhh...tahniah buat anda! byk improvement yang DiGi buat sepanjang tahun lepas..

Antare improvement yg DiGi buat untuk PREPAID nye adalah:

1) Hit RM1

Standardkan sume rate dengan 1 plan je; Hit RM1..aku pkai plan ni sebelum aku switch..amatlah murah terutamenye mereka2 yang rajin call..cam aku,aku byk call..byk urusan keje yang mmerlukan aku call..maklumat ssh smpai kalo pkai sms..call lg senang,tul x? di bawah adalah rate untuk plan tersebut:

Credit to Archayl

2) FnF 

Friend n Family jgk telah diupgradekan..iaitu dari hanye 6 nombor DiGi ke 15 nombor; 11 DiGi 4 non-DiGi byk! bleh nikmati kadar panggilan dan sms yang murah untuk mereka2 yang kita slalu hubungi..(rate nye bleh rujuk table di atas)

3) Memperluaskan coverage

DiGi jgk dah memperluaskan coverage derang..memperbykkn bleh tgk kat SINI..byk kawasan2 yang sudah pn di bwh naungan DiGi (cam penjajah plak..ahaha) selame aku pkai DiGi memang xde mslh pasal coverage..dlu kawasan umah aku mmg xde coverage..skrang dah penuh! so,mmg xde mslh..

 Aku pilih DiGi Smart Plan ntk switch..kenapa?

Credit to DiGi

Cam point aku sblm ni..aku pkai DiGi sbb MURAH..hehe..Call SMART yang ditunjukkan di atas adalah rate untuk semua network + bukan FnF..percaye x plan ni pn bleh msukkan no FnF?..rate untuk FnF: 

CALL: 10sen/min SMS: 1sen..

Sgtlah MURAH,okey? hehe..tp untuk plan ni,hanye 6 nombor DiGi je yang bleh dimasukkan sbgai FnF..tu pn aku rase dah mencukupi bg aku..yang penting aku bleh online 24hr..senang nk chat ngn mmber2..tu aku rse lagi menjimatkan..hee..

Lagi satu kelebihan Smart Plan ni adalah DISKAUN kalo kita pkai lebih dari RM100, 25% akan ditolak dari cas surf SMART kita..kalo penggunaan lebih dari RM200 plak,kita akan dapat diskaun 100% untuk cas surf SMART..ini bermakna,kita xperlu bayar surf SMART..FOC ,okey! hehe.. Contoh:

RM100 < bil < RM200

68 (surf) + 32 (sms n call) = RM100
68 - 25% = 51
51 (surf) + 32 (sms n call) = RM83

bil > RM200

68 (surf) + 132 (sms n call) = RM200
68 - 100% = 0
0 (surf) + 132 (sms n call) = RM132

See...tu yang aku katekan td dengan keMURAHan menggunakan DiGi..hehe..nak tau lebih lanjut,bleh lawati DIGI..



11 comments:

Nas said...

Dg??? xmao la..
aku just gne maxis...
free..(ayah beli)
hahhahaha....
jap2 nak tanye,nape blog ko nampak plain jerk? ader probls?

ainz said...

Ade org sponsor bleh aaa..hehe..blog nmpk plain? Mksud?template ni nmpk kosong?cmtu?

syahira ariff said...

jimat betul pakai DG
dg hanya leh guna kt malaysia jer ker?
kalau kt timur tgh ada tak?

ainz said...

Xde..sume rate di atas hanye ntk dlm msia shj,dear..smpai sne nnt,syahira try cr n studi provider mne yg pling murah,k..gudluck,dear..

mrnoble said...

ha'a la. murah tu. skali dgn internet. tp wajib beli dia punya blackberry ker?

ainz said...

boleh je kalo xnk bli..kalo xbli bb kat situ,xyah ikat kontrak.. :)

Amni said...

dulu pakai digi.. =) skang ngah fikir nak amik no tu balik.. mungkin kena tunggu plan U.O.X saya tu tamat dulu kot.. mirul pon guna U.O.X tu jugak.. lebih murah.. hehe...

ainz said...

bgus,la..bile da tuka digi nnt bgtau,k..sng nk msg2.. :)

Wan said...

Digi is THE BEST. EDGE pun laju... memanglah ada tempat takda coverage contoh dalam lif, tempat parking basment. Tapi takkan kita nak duduk 24 jam dalam lif plak kan?

Anyway kalau taknak guna BB pun leh guna Adroid.. like HTC or Symbian Nokia.. rate still sama..

ainz said...

Yesss..u r rite,dear..bleh je gune mne2 smartphone pn..lame dah iwan xupdate blog..dkt sthun,kn..bz nye dia~

ciK LyndaWawa said...

saya pun pengguna digi jugak.....