Tuesday, February 9, 2010

Islam Dan Sistem Kewangan Antarabangsa

Alhamdulillah..syukur dengan nikmat dan limpah kurnia yg Allah berikan kepada aku hrni..Alhamdulillah emosi aku pada hari ni jauh lebih baik dari semalam..aku memujuk diriku dengan membace semula artikel2 dari Syurga di Dunia..artikel2 dari blog tersebut membuatkan aku kembali tenang dan lebih selesa hari ni..byk sgt ilmu yang telah dikongsi bersama membuatkan aku xpenah jemu membace blog tersebut wlaupn telah beberapa kali..

Hari ni aku nk share ngn korang mengenai sistem kewangan yang telah didedahkan oleh saudara Helmis di dalam blog nya..Siri ceramah Sheikh Imran Hosein ini telah pn diterjemah ke dalam bahasa melayu..korang bleh ke youtube untuk menonton kesemua siri yang ada (12 part semuanye)..


Kredit kepada: Syurga di Dunia (Islam dan Sistem Kewangan Antarabangsa)
Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar RASULULLAH SAW telah bersabda; Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah DINAR (EMAS) dan DIRHAM (PERAK)[untuk digunakan].Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

No comments: