Tuesday, February 21, 2012

Masa Itu Emas

"Dah 19 hari awak tak update blog. Keep on writing when u have time"

Terkejut! Seolah-olah baru terjaga dari tidur bila dapat mesej ni..honestly aku rasa kehilangan sesuatu sejak akhir-akhir ni..aku rasa semakin jauh dari dunia blogging..tujuan entri ni ditulis bukan nak mencipta pelbagai alasan kenapa aku kian menyepi..cuma..aku rindu..rindu Everything About Life..rindu rakan2 blogger..rindu kamu semua..

Waktu-waktu yang berlalu begitu pantas aku isikan dengan aktiviti2 yang sangat berfaedah..weekdays dengan menyiapkan kerja yang melambak..nasib baik bukan dalam bentuk hardcopy..kalau tak,dah jatuh menimpa aku..sangat banyak kerja sampai aku tak cukup tido..hampir setiap hari aku tidur 1-3 pagi..dalam 5pagi dah bangun..sejak bila aku jadi workaholic,ni..waaaa!! aku taknak jadi macam soket!! :D

Weekend pulak..biasanya aku akan penuhkan dengan aktiviti ilmiah atau outdoor atau balik kampung..kalau balik kampung,alhamdulillah.. boleh qada' tidur..ahaha..kalau tak,sama jugak seperti weekdays,cuma bangun tak seawal 5..630 pagi,kebiasaannya..

Ditambah lagi dengan planning..planning for the brighter future..aku tengah sibuk list down, plan, susun atur dan sebagainya untuk berhijrah..boleh la dikatakan hijrah sebab dari perkara yang baik ke perkara yang lebih baik..insyaAllah akan diberitahu kelak bila struktur kerangka kerja dah kukuh..yang pastinya,aku tak akan tinggal lama di PJ yang indah ni..aku akan bermastautin ke tempat lain insyaAllah..bukan senang menjadi seorang planner yang boleh memastikan segala aktiviti berjalan dengan lancar..tapi aku yakin..Allah swt sentiasa bersamaku.. :)

Masa itu emas,sahabatku..aku bersyukur,sejak tahun 2012 ni..aku bertambah hargai apa itu masa..itu azam utama aku tahun ni..nampaknya banyak perubahan aku dah lakukan walaupun 2012 baru menjangkau dua bulan.. alhamdulillah..aku cuma harap boleh istiqamah sampai bila2.. insyaAllah..

PS: mana nak cari masa lagi,ek?hmm..masa tak boleh dicari..tapi boleh disusun-atur supaya menjadi lebih effective.. :)

Goodnite,sahabat..

3 comments:

nabilah_2908 said...

bagusnya Ain..dah ada plan hidup....dah tau apa nak buat masa akan datang...

mcm sy..hrummm....masih kurang jelas.....

moga apa yang Ain rancangkan tu berjalan dgn lancar...!! :)

ainz said...

ni pun dah lewat,nabilah..rasa macam baru nak hidup je..padahal dah dekat 3tahun grad..huu...sadiss..takpe.. masih ada masa..semua orang pun ada masa..selagi nyawa di kandung badan..huuu insyaAllah buat yang terbaik untuk diri sendiri dan family.. :)

Aliesha Kirana said...

hmm mmg rindu pn dgn update Ain. huhhu keep on updating k. heheehe. AK pn masih kurang jelas dgn masa depan, tp sedang usaha utk majukan dr. InsyaAllah!