Tuesday, November 1, 2011

Terkenang

Kalau korang masih ingat lagi, tahun lepas aku menerima seutas jam tangan fossil pada tarikh ini : 01.11.10..ex aku memujukku semula setelah dekat setahun meninggalkan aku..bukan tu je..tarikh ini juga adalah anniversary kami..malangnya hubungan kami setelah berbaik semula hanya bertahan selama 4 bulan je..akhirnya dia tinggalkan aku buat kali kedua..ahahahaha.. gelakkan diri sendiri...

Masa tu baru aku mula sedar..dalam hal ni,aku yang salah..sebab aku berharap pada tempat yang salah..aku salurkan cinta yang suci pada jalan yang salah..aku jugak yang menyerahkan diri aku untuk dilukai sekali lagi..yup! sekali lagi...ingat lagi time tu..kene sound dengan chiro "ko ni tak serik-serik,ke???" huhu.. ok2..aku dah serikk..cukup!! XD sejak itu, aku mula cari cinta sejati..cinta pada Allah dan Rasul..cinta pada keluarga dan kawan2..cinta-cinta ini lah yang buatkan aku terus hidup hingga sekarang dan aku terus cuba memperbaikinya dari hari ke hari..

Alhamdulillah..niat yang baik biasanya akan dipermudahkan..aku sangat bahagia! yee...sangat! kehadiran family dan kawan2 tak jemu menemani hari-hariku..terima kasih korang semua..aku sangat2 bahagia di samping mereka yang aku sayang dan menyayangi aku..seorang tinggalkan aku..berduyun-duyun datang menemani..betapa sayangnya Allah pada aku...apa yang berlaku, ade hikmahnya..aku semakin kuat sekarang.. :)



PS: aku tak nafikan ex aku adalah seorang lelaki yang baik..cuma jodoh kami tak panjang..aku doakan dia bahagia di samping mereka yang tersayang..macam aku jugak! ^_^

Hanya terkenang,

7 comments:

nabilah_2908 said...

sakit putus cinta...mmg tak terkata...mmg rasa bahagia bila ketika itu kawan2 n family ada..

tapi sesekali rasa sunyi itu pasti ada...(^_^)

ainz said...

insyaAllah...sunyi itu akan terubat...satu hari nanti.. :)

ILA HonEyBuNNy said...

alhamdulillah..jam tangan fossil buat ila teringatkan seseorg...;-)

ya...kita kena redha dgn apa yang berlaku...Allah tahu y terbaik untuk kita...

MR. SYAH said...

Insyaallah.. satu hari nnt ain akn jumpa jodoh ain juga.. teruskn hidup dgn gembira...

ainz said...

Ila n Syah:
Yup! Redha dengan ketentuannye..dalam masa yang sama,usaha..mmg jodoh dah ditetapkan..tapi tanpa usaha, ape pun tak kan berhasil..

insyaAllah..Allah dah tetapkan siapa jodoh kita..tak di dunia, di akhirat kelak pasti ada.. :)

ciK LyndaWawa said...

bersabarlah.....mesti ada seorang jejaka yang baik hati pasni untuk ain..=]

ainz said...

Amin... :)