Monday, October 10, 2011

Haruslah Tuntut! Part I

Kawan 1: nanti saya belanja ain nasi ayam kat kerinci ni..sedap,tau!
Aku: wahhh...bile?
Kawan 1: ikut ain,laaa...
Ain: saya bile2 pun ok...nanti2 la...dah free nanti kita bincang balik..
Kawan 1: orait..nanti claim dengan aiskrim sekali, okay!
Aku: erkk...camni,laa...saya belanje aiskrim, awak belanje nasi ayam..tak bez la sorang je kuar duit..huuuu..
Kawan 1: ok set!

-------------------------------------------------------------

Anik: lepas ni belanje kami seafood pulak!
Mawi: aaaaa...kat Umbai..jom..ain leh tunjuk jalan..
Aku: no hal nyeee...janji makan free..
Mawi: ape lak...ko la belanje...adat..tuan rumah kena belanje tetamuuu...
Aku: tak jadi la tunjuk jalan..ahaha!
Anik: mu cakap nak belanje sorang RM100..malam ni baru sorang 10..ade lagi RM90..
Aku: ahahahahaha! tau tak peee...harus dituntut!
Anik: kalo ko free, ko roger je..kami sentiasa free kalo bab2 makan free, nih..
Mawi: ok,laaaa...ahahaha!
Aku n anik: yesss!
Syada: (senyum2 je... ;p)

-------------------------------------------------------------

Aku: aaaaaa...terlupa something...ade orang cakap nak blanje aiskrim,kan? nak tuntut,nihhh...
Kawan 2: ahahaha...lupa,la..
Aku: lupa ke buat2 lupa..
Kawan 2: ok2..next time,k? heee..
Aku: (erkk..memang tak boleh caye..)

---------------------------------------------------------------

Aku: ko bile nak belanje aku!
Kawan 3: mai JB, laaa..aku bawak ko makan ketam..terbaek,la kat johor..ahahaha..
Aku: waaaaaaaaaaaa...beznye!!
Kawan 3: tula..aku pun da gilo makan ketam sekarang..turun JB nanti roger aku..
Aku: harus,laaaaa...nak tuntut ketam!

Amboi....ramai betul yang tengah tunggu turn,ni...tunggu masa je nak tuntut dari mereka..ahahaha! saje tulis kat sini..takut lupa..nanti boleh rujuk balik..kan3? XD ok..aku tau memang sangat gedik mintak orang belanje..tapi takde sape pakse mereka,kan3..so, bukan salah akuu..lalalala...

PS: awak...coklat saya jangan lupeee.. XD

With Love,

5 comments:

nabilah_2908 said...

hehehe...dah janji..harus di kota kan... ;)

Aliesha Kirana said...

hahaah! tuntut jgn xtuntut!

ciK LyndaWawa said...

belanja saya jugak...=]

ILA HonEyBuNNy said...

ha...belanja ila jugak...ehheheh...

ainz said...

Nabilah n AK:
semestinya...kata-kata haruslah dikotakan! ;p

WaWa n Ila:
saya pun mintak orang belanja... ;p