Wednesday, September 7, 2011

Nak berapa?

Poketku dah keringgggg...huhu...aku harus makan bercatu bulan ni..bukan bercatu sampai tak makan langsung..kene rajinkan diri ke dapur kalo nk saving..*memang itu sepatutnye, kan?* harini aku buka nasi goreng cili api pulak! Sedap jugak masakan aku nih kadang2.. *puji diri* yelaaa..aku jarang masak..masak pun entah mane tahun sekali..aku ngaku,k.. *emo pulak!* :p

Pagi tadi BBM ayahda..sempat lagi ajak dia datang ke jamuan makan-makan aku hujung minggu ni..walaupun agak mustahil untuk dia hadir..huhu..

Ayahda: Jom,laaa..mai Perlis..ayahda nak buat open house..ajak anik sekali! bila lagi nak mai perlis..
Aku: (aik? kita ajak dia, dia pulak ajak kita balik) bukan takmo pegi..huhu..biase anik ade masalah masa..saya pulak masalah kewangan...
Ayahda: alaaaa..bukannya banyak pun nak pkai duit..makan, saya blanja..kalau nak dok kat umah tetamu unimap, saya boleh adjust..RM75 saja 2 bilik..tapi kena book awai,la..
Aku: bukan takmau pegi...bulan ni saya memang sengkek kaw..makan ja apa ada kat umah..huhu
Ayahda: nak ayahda tolong? bak mai nombor akaun..nanti ayahda masukan duit..
Aku: uih! segan saya!
Ayahda: segan apa pulak! tak kan ayahda nak tengok anakda2 susah! berapa nak?

Huhu..kalo korang pun, for sure korang segan,kan? walaupun kita rapat dengan dia..tapi tadak la sampai nak mintak duit..huhu..*dalam kes ni, aku tak mintak,heh..dia yang beria nak bagi..* rezeki jangan ditolak, bala jangan dicari; orang2 tua cakap..hehehehe..ape lagi..kecik tapak tangan, nyiru kami tadahkan..hik3 :p

PS: baru buat makan2 sikit, Allah dah bagi rezeki lain..sapa sangka?? kan3? :)

Terkenang: masa di unimap dulu..aku bersama si dia dan member2 ke rumah terbuka ayahda..aku memakai baju kurung purple pemberian dia.. hanya terkenang :)

Alhamdulillah,

8 comments:

sailaaf said...

baik nya ayahanda tu.

haha.sape lagi nak puji masakan kita,kalau bukan diri sendiri kan.hehehe.

perlisss..lama x p perlis.

Aliesha Kirana said...

oh bestnya ada ayahnda!!! hihihhihihih...

ainz said...

Fifah:
ahaha! betul2...masuk lift, tekan button, naik sendiri..kan3.. ;p jom p perlis,nak?? jommm...

AK:
memang sangat best dan sporting..heee

MR. SYAH said...

wow.. bagus betul ayahnda tu yerk..

eik`S noName said...

hehee...baeknya ayahda hehe...

ain masak sedak???hehe
mesti la kan..hhehee

nabilah_2908 said...

rezeki yg tak terjangka... ;)

bila Ayahnda nk bank in duit...ke Perlis la Ain nanti eh..? ;)

ainz said...

syah n esyad:
yup2! dia memang sangat baik..sejak kami studi lagi dia banyak membantu..dalam pelajaran, mahupun hal2 peribadi..heeee

Nabilah:
tak pasti lagi..kene tanye anik dulu..hehe...

ciK LyndaWawa said...

owh anaknda..nak duuit raye juge..