Tuesday, September 6, 2011

Debaran Lebaran

InsyaAllah hujung minggu ni aku nak buat open house..open house??? wahhh!! Yeke ni,ain? Cam tak caye,kan.. plan awal, aku cuma nak buat makan2 untuk kawan terdekat aku je..jemputan lebih kurang dekat 10 orang je..memang dah lame aku nak buat..sebelum puase haritu lagi..tanda penghargaan aku buat kawan2 yang sentiasa berada di sisi aku ketika aku susah.. ;)

Bila dah raya, kira ade point,la nak buat "Makan-makan Raya" tul tak? takde la aku pening fikir nak buat kat mane..buat kat umah sewa je..(plus) ade point nak mintak izin kat akak umah..tiba2 semalam Hamkha menyuarakan something:

Hamkha: ain..aku nak tanye sikit,boleh tak?
Aku: aaa..tanye ape nye..ahaha! tak penah2 mintak izin sebelum tanye..ni mesti ade pape,nih!
Hamkha: ahaha! Takde..aku nak tanye, boleh tak aku invite member kilang aku sekali..
Aku: what??? (menggelabah!)
Hamkha: aku jemput yang rapat2 ngan aku jela..boleh?
Aku: boleh2..tapi kene share half-half,la? Aku takde bajet nak buat ramai2..
Hamkha: ok2..no hal nye..
Aku: jangan jemput ramai sangat! 5/6 orang, ok kot..huhu..mati aku nak masak nanti..
Hamkha: baiklah..
Aku: ko pun kene tolong aku! Jangan tinggalkan aku sorang..ko tinggal kan, ko siap!
Hamkha: ahaha! Baik!

Sekarang ni jemputan dah bertambah menjadi lebih kurang 16 orang..dan mungkin lebih! aku bajet dalam 20 orang (maksimum) yang akan hadir..dan organizernye adalah.......AKU.......errr..sangat berdebar..huhu..

PS: okay! Aku dah tau kenapa aku berdebar2 sebelum raya haritu..aku ingat ade orang nak masuk minang..cait! :p

Berdebar,

11 comments:

Aliesha Kirana said...

wah! nak joinn! hahaha..kang lg menggelabah ain..teheee... apa salahnye kalau btol ade yg masuk meminang..heheeh..amin...

ainz said...

aminnn...harap2 masin,la mulut AK..heee...boleh je AK nak join..join membantu.. ;p

nabilah_2908 said...

hehehe..orang yg nak masuk meminang nk dtg sekali eh...tu yg buatkan Ain berdebar? hehehe.. :)

ainz said...

Nabilahhhhhhhhhhhhhhhh...huuuuuuuu.... ok2..saya amin,kan..kata2 tu doa,kan... ;)

ciK LyndaWawa said...

betul ke ad org nak masuk minang?chea..berita gumbira ini....hehehepost entry nanti ek..

ainz said...

khabar angin je nih..huhuhu...takde pun dlm entri ni orang nak pinang saya..salah paham...

ILA HonEyBuNNy said...

ngeh3...tah2 betul tu ada org bawa rombongan sekali...hehe

tetiba ila pun berdebar....chewahh...hehe...

ciK LyndaWawa said...

hahaha..dia saje je tu...hehehe...diam2 ubi berisi..hehehehe

ainz said...

ya Allah...takde pun, ilaaa...huhu...

korang ni,kan...sangat nakal,laaa.. ;p

MR. SYAH said...

wah bestlh dorang dpt rasa air tangan ain..

ainz said...

air tangan la sangat...huuuu