Saturday, August 6, 2011

Tolong saya..

Korang..nak mintak tolong sikit..korang tau tak cara-cara nak hilangkan gastrik tanpa berbuka? tiba-tiba sakit perut time sahur tadi..saya dah makan ubat..dah minum susu..berharap sangat tak berterusan..

Tapi dari sahur tadi sampai sekarang masih tak ok lagi..makin sakit ade la..mungkin sebab saya tak menjamah nasi kot time buka semalam..tak sempat sebab balik kampung,kan.. :'( Allah nak uji saya..saya kene kuat..sakit tanda Allah sayang saya,kan?

So,mintak tolong kawan2 yang tau tips2 atau petua..share kat sini,ye..trime kasih banyak2..

PS: yesss! Baru teringat kenapa..minum coke turun je dari bas..ni gara2 chocolate shake abis..beli jela coke..adehhh..dengan tak makan nasi,nye..sangat lupa saya ade gastrik..huuu...

Thanks,

8 comments:

aliesha kirana said...

Ak xde petua sebab xpenah jd gastrik lg. sabar eh ain..kuatkan smgt, minta pada Allah supaya segerakan kesembuhan..

moga cpt sembuh.. amin!

ainz said...

Thanks,AK...doa AK pun akan banyak membantu..harap2 tak berterusan..hmmm...

nabilah_2908 said...

ni yg sy jumpa setelah menyelongkar rumah pakcik google...(^_^)

6 TIPS ELAK GASTRIK KETIKA BERPUASA

CARA ATASI GASTRIK

moga dapat membantu Ain... ;)

get well soon dear.....moga sakit tu cepat hilang..amin.... ;)

ainz said...

Okay..dah abis bace..thanks, dear..mmg coke punca utama..harus beringat lepas ni..

ILA HonEyBuNNy said...

alamak ainz...

ila pun xdk petua...sebab jarang gastrik...tapi ainz kena jaga pemakanan tau..jangan bagi pewot masuk hangin bila berbuka..

adehh..tu ja ila mampu tolong...cmna eh..

kalau ila...tido ja kalau sakit perut..letak bam or minyak banyak2 kt pewot..hehe..sambil selawat 3 kali dkt pewot lawan arah jam pusingan tu..

ciK LyndaWawa igUana said...

sabar ain..sabar

ainz said...

Ila:
Thanks for sharing,dear..alhamdulillah sy dah ok..

Wawa:
Alhamdulillah..saya masih bersabar.. :)

Korang2..
thanks,tau..banyak tolong sy..Allah je dapat balas budi korang..sayang korang sangat2!

Amni said...

avail ada produk untuk elakkan gastric.. hehe.. minum susu bukan tak elok ke sebenarnya? t dia lagi mengakis dinding perut.. huhu...

saya dulu lama berpantang coke.. tapi lama tak kena gastric, minum balik.. hahahha