Thursday, August 18, 2011

Jangan lupa jemput tau!

Esok macam takde sape nak amik aku dari melaka sentral jeeee.... arghhhhh! tensen.. tiba-tiba Acu call:

Acu: kaklong..esok abah amik kaklong,tau..kul 9,kan?
Aku: Aah..kul 9..
Acu: Acu dah bagitau abah kul 9..tapi abah cakap dia amik kaklong dulu..lepas tu dia nak pegi main bola..
Aku: Kaklong kene ikut sekali, la ni?
Acu: Aah..ikut la sekali..
Aku: Uuhuuu...bagus gak ikut..nanti bleh usha pakwe hensem..hik3..
Acu: Amboi3...lain pulak cerita nye!

Dah lame aku tak ikut abah main bola..last ikut pun time sekolah dulu..abah memang hebat dalam volley..even cikgu aku, Cikgu Abu Kassim (boleh refer kat SINI), pun salah sorang anak didik abah..baru-baru ni abah dipanggil menjadi juri SUKUM kat Utem..abah puji Unimap yang sangat hebat dan berjaya mendapat tempat pertama..wahhh..kalau abah dah puji tu, maknanya team tu memang betul2 hebat..tahniah Unimap!

Malangnye kehebatan abah tak diwarisi oleh sape-sape pun dalam adik-beradik aku..terutamenya aku..sangat kaki bangku..memang buta sukan..rugi je tinggi2 tak bersukan,kan??nak buat cane..dah tak minat! huhu..

PS: Aku memang suke usha pakwe volley n basket..tatau la ape pasal.. ;p
FYI: Unimap telah menjadi juara keseluruhan SUKUM 2011..

Gedik,

4 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

esk kim salam kat pakwe2 hencem yer...ehhehe

sama la..ila pun xminat sukan..ehhe

Cik Amni said...

mirul main basketball.. hahahaha... sila jangan usha dia..=p

nabilah_2908 said...

nnti kalau jumpa yg handsem2..kim salam eh... ;)

ainz said...

Ila n Nabilah:
Mane bleh...yang hensem2..tinggi2..saya dah booked dulu.. ;p

Amni:
Mestila tak..hik3..