Sunday, June 12, 2011

Peti Televisen

Sangat sakit kepala harini....bukan sebab stress...tapi sebab banyak sangat berfikir dan bertwit2..huu..twit2 pulak yang disalahkan..add me ainz_rahim di twit2,k! (sempat lagi promote)

Bukan ape..tv atuk dah rosak..atuk menggunakan kuasa veto nye..mengambil kebahagian kami dengan merampas tv kami..ahaha! so,sekarang ni kami takde tv..sangatlah bosan,okay! tula manusia zaman sekarang..baru kejap takde tv, dah bosan..huu..

Untuk merampas kembali tv yang dirampas oleh atuk, aku plan nak belikan atuk satu peti televisen..yang biase2 je..ala..tv gemuk zaman dolu2 tu..aku pun pegi la usha kedai barangan eletrik..perh! mane ade dah tv camtu! yang tinggal pun yang besar gabak je..tu pun harge dah 800++..aku bajet nak bli dalam 18" je untuk atuk..bajet dalam 400++ je..cukup dah,tu..

Pening aku fikir..dari amik tv gabak tu, baik aku belikan LcD terus untuk acu..LcD Panasonic pun baru 1150 je kalau cash..tambah 350 je dari tv gabak tadi..hoho! Memang la tak besar mane..32" je pun..umah kecik..pakai tv besar2 pun nak buat ape! kan..kan..kan..padahal tadak duit.. ;p

Akhirnya aku beli gak tv lcd untuk acu..1350..separuh hutang..aku bayar 500 untuk duit muka..sebab nak bagi bulan2 tu kurang..so,aku perlu bayar 170 je per bulan sampai lah genap 5 bulan..alhamdulillah sume berjalan lancar..LcD tu pun dah sampai petang tadi..


Kami dah boleh tengok tv! Yeay! Takyah nak rampas2 tv lagi dari atuk..amik la tv tu, tok..kami dah ade tv baru.. ;p

P/S: terase macam Gintoki dalam anime Gintama yang mencari kipas sedangkan zaman tu kipas da tak wujud..yang ade AIRCOND jek! huuuu..

P/S2: abis duit belanje aku bulan ni..ape aku nk mkn kat pJ nanti?ahaha! makan roti jela.. ;p

Untuk acu, roti pun roti la...

No comments: