Wednesday, May 11, 2011

Monolog: Di Taman Suria KLCC

Baru lepas lunch..perut pun dah kenyang..tapi still sakit lagi..kalau ikutkan hati, memang taknak amik lunch harini..tapi...bile kenangkan orang yang tersayang, aku telan jugak nasi lauk daging + sayur bayam tadi..

Lepas makan biasenye aku akan merayau-rayau..pusing area klcc..kadang2 aku ke utara..ke selatan..tujuan? nak keluarkan peluh dan ilangkan ngantuk akibat penangan makan tengahari..

Tapi harini aku tak ke mane..aku hanye duduk di depan kolam suria KLCC je..tak larat nak berjalan..beberape ekor burung pipit temankan aku tadi..tapi sekejap je..takut mungkin..seronok tengok mereka bermain pasir..sangat comel..

Aku tak bersendirian..ramai orang lalu lalang dan lepak di sini..macam2 ragam orang aku perhatikan..ade yang sedang makan, bercinta, budak2 sekolah berkelah, hisap rokok, bergambar, bersembang..ade jugak seperti aku..termenung sendiri..aku suke tengok ragam orang..bile difikirkan balik, ape pulak pandangan orang terhadap aku..

Entahla..

Kadang2 aku terasa sangat sunyi di sini..mane tak nye..dulu ecah menjadi teman sembang aku..boleh dikira waktu aku tidak berkata2..kini tidak lagi..aku banyak habiskan masa kesorangan..bukan aku tak nak berkawan..mungkin keadaan aku yang masih belum biase lagi dengan suasane di sini..



Mencari ketenangan,

2 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

kenapa bersendirian?

kalau kita bersendirian memang kita kan rasa sunyi sangat2 kan...

MR. SYAH said...

dah lama tak terjah blog ain.. ain dah kerja baru yerk.. bukan parkson lgkan..