Sunday, August 29, 2010

Saya vs Jurujual

Peristiwa ni berlaku sebelum saya poskan bungkusan tersebut pada awak..

Saya : hurm..boleh saya tanye kat sini ade jual songkok tak?
Jurujual : ade.. (Sambil bawa sy dan menunjukkan satu songkok pada sy)
Saya : (wah..cantiknye songkok ni..baldu..tp simple..)
Jurujual : tgk beza songkok ni dengan songkok ni..beza material kain..dia..
Saya : (yess..u r right! memang cantik kain songkok ni..special! untuk someone yang special..)
Jurujual : ni nak bagi siape?
Saya : hurmmmm..nk bagi kawan..
Jurujual : hehe..yela tu kawan.. (sambil senyum sumbing)
Saya : btul,la...kawan.. (sibuk je :p)
Saya : hurm..tak cam orang kawen ke? *ragu*
Jurujual : takde la....ok ape..nnt kalo dia pakai mesti orang tanye beli kat mane..
Saya : (nak pancing aku la tu)
Jurujual : dia nye songkok saiz ape?
Saya : tak pasti la.. (sambil try kat diri sendiri)
Jurujual : takpe..kamu beli dulu..klau tak muat nanti, boleh datang tuka.. :)
Saya : hurm..tak boleh masalahnye...jauh..
Jurujual : pegi la call dia kejap..
Saya : erk..
Jurujual : call je..tanye berapa saiz..nanti tak muat karang susah pulak..
Saya : hurm..ok..

---------------------------------------------------------------------------

Saya : assalamualaikum..
Awak : waalaikumsalam..kenapa call?
Saya : hurm..cane nak cakap,ek..hurm..ain nak tanye ni..berapa saiz songkok awak? *muke dah merah padam -malu- *
Awak : hurm..entahla..tak ingat..22 ke 23..
Saya : ok,la kalau camtu..sorry ganggu.. :)
Awak : ok..

---------------------------------------------------------------------------

Saya : aaaa..dia pun tak pasti la saiz berapa..hurmm..
Jurujual : aik? Apela..saiz songkok sendiri pun tak tau..
Saya : (amboi..sedapnye mengate orang...kenapa aku pulak yang sakit hati ni..grrr..)
Saya : hurm..takpe la..saya agak2 jela..saya amik saiz ni.. (sambil hulurkan saiz 22 pada jurujual)
Jurujual : betul ni?konfem?
Saya : ye.. :)
Jurujual : kalau camtu,saya bg 10%..lain kali datang lagi tau..bawak family sekali..
Saya : (alhamdulillah..) InsyaAllah...ade rezeki nanti saya datang,k.. :)

Ps: awak bagitau saya..songkok tu memang ngam2 kepala awak..tapi kalau awak berambut panjang, tak muat kot..hurm..awak kemas n hensem berambut pendek..
-ikhlas memuji- :)


Terime kasih jurujual,

7 comments:

Mr Noble said...

haha! saya suka songkok baldu, cantek & tahan lama sket :p

Along Tapa said...

average laki pakai saiz 22 la...takyah nak pikir2 sangat~~~heheh

Gorengbaek - Cerita rumah baru lagi..

ainz said...

Noble,
Yeke...xrugi beli..caye x,ain bru 1st time tgk songkok baldu..yg biase2 selalu la tgk..hehe..

Along tapa,
Saiz songkok mmg standard 22 la ye..waaa..nasib baik lg..tQ! ain patut tanye kamu sume dlu sblum beli aritu..haiya..xde pengalaman bli songkok..

ciK LyndaWawa igUana said...

waa..awak ade pakwe upenye..bestnye....=)

ainz said...

Wawa..kamek sikda gerek,owh..nya X-kamek jak..hee..sik salah still menyintainya..kn?

nas said...

bestnyer da ader pakwe..
lagi2 pakwe dpt orang yang cm ko nie yang belikan songkok untk dye..
hehheheh..
bagus2..

ainz said...

Owh..tidak2..dia bukan pakwe ain..salah faham dah ni,nas oi.. ;p